torsdag 1 december 2011

Torsdag

Idag har lillstrumpan och jag dejtat ett gäng mammor och deras söta bebisar, jättetrevligt och tusen tack till initiativtagaren Mia!! Kameran låg tryggt kvar hemma på soffan så picsen uteblev tyvärr..

Annars knallar dagarna på och Agnes fortsätter röja hejvilt här hemma, eller vart vi än befinner oss iofs ; ) Jag kan inte släppa ögonen på den lilla krabaten ens två sekunder för det ska klättras och resas på precis ALLT! Häromdagen var jag tvungen att smita in i badrummet i t r e sekunder men det var ett stort misstag, en duns följt av dödsgråt blev resultatet och gud så dåligt samvete jag fick! Men men, sånt som händer och det är nog bara att vänja sig för jag är övertygad om att det inte var sista gången direkt ; )

I måndags då vi var hos Agnes mormor och morfar tog jag med mig morfar´n ut till deras förråd för att leta reda på leksaker, böcker och dockor från min tid som liten vilde (eller nä, jag var tydligen väldigt lugn och snäll sägs det ; ), fynden vi gjorde ser ni nedan, dockor och en miniresväska. Nostalgi på hög nivå. Ett gäng barbiedockor hittade vi också men Agnes är på tok för liten än så de får syrrans Meja leka med : ) Den mörka dockan är från Cypern, jag fick den av mamma och pappa och gillar den jättemycket fortfarande. Agnes var lite skeptisk till den största dockan först men efter noggrant inspekterande blev den godkänd ; ) Det som gäller nu förstås är ju att smaka på dockorna och ruska omkring dem, men det duger ju alldeles utmärkt det med...

2 kommentarer:

  1. Blir så full i skratt att hon är så likt sin pappa!!..:))Han klättrade upp överallt & gav sej inte heller i första taget...haha..Tänker på när han satt där i tvättstället & såg helnöjd ut*L*Måste träffa & snusa på gogumman snart!Kramar

    SvaraRadera
  2. Klättrandet känns verkligen i hjärtat när man hör lillhuvudet dunska i parkettgolvet. Inte lätt att bli stora och lära sig saker! (måste göra förbannat ont att slå i bulan gång på gång)

    SvaraRadera