tisdag 19 april 2011

Babbel babbel

Shit vilken promenad vi hamnade på, benen känns som spaghetti. Härlig kondition ; ) Ha ha! Blev en nostalgitur runt Idenor där jag växte upp och bodde i 18 år tror jag? Det var iaf sig likt och det känns faktiskt inte främmande att flytta tillbaka.

Sen sist jag skrev så har vi hunnit med en första gång med mammagruppen, trevligt! Agnes höll låda (hon var den enda som skrek ; ) och tyckte inte alls det var ok att ligga still i mammas famn. Till slut somnade hon på mitt bröst och vi mammor tjattrade på om det ena och det andra. Vågar nästan lova att det inte kommer vara tyst på någon träff framöver. Precis som det ska vara!

Några fasta rutiner har vi fortfarande inte skaffat oss, vilket jag tycker är helt ok! Jag trivs bra med att ta dagen som den kommer. Innan vi fick barn existerade inte ens den tanken hos mig, jag är nämligen en planerare ut i fingerspetsarna.

Vi har en känslig dam här hemma och det är svårt att hitta ro ibland, men vi donar på så gott det går för att göra henne nöjd. Jag införskaffade ett babygym (som ni kan se på bilden i förra inlägget) och idag verkade hon gilla det faktiskt. Men såklart får hon bättre utbyte av det ju äldre hon blir. Just nu hänger hon i en bärsele på mig och funderar vart hon hamnat ; ) Vi har fått låna en bärsjal av syrran, men jag tycker inte den funkade så vi beställde en BabyBjörn för att prova istället. Återkommer med ris eller ros på den biten!

Påskhelgen är snart här och jag måste erkänna att jag gillar den. Det brukar oftast vara fint väder, man får äta obegränsat med godis och jaa, det känns bara bra helt enkelt! Längtar till jag får klä vårat lilla troll till påskkärring ♥

5 kommentarer:

  1. Kommer ihåg när Kim var påskkärring för mormor:))Han var sååå söt*L*..Finns bild;))

    SvaraRadera
  2. Har missat att svar på din kommentar! Barnvagnsletandet går sådär. :/ Svårt att hitta bra begagnade häromkring tror jag... Har inte bestämt vad exakt vi vill ha heller!

    Bra att byxorna är sköna, de ser hemskt sköna ut iaf! Finns risk att jag flyttar in.. ;)

    Hoppas du fick med dig allt du skulle ha från stan nu då! :D

    Tack för idag och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Gick bra för mig! Fick lite bannor för jag är dålig på att komma ihåg knipövningar bara :P Hoppas det gick bra för dig med.

    Ja, ska bli kul att lära sig lite massage! :) Får väl se om bebbarna tycker detsamma ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, det går bra med magen! Ibland kommer nån dag med magknip och mycket grin fortfarande, men det är mer sällan :) Vi ger semper och 20droppar minifom nu, och utan dom skulle det nog inte funka. Jag ammar fortfarande, men vi ger ersättning också, mer och mer. Är egentligen bara nätterna som jag helammar.

    Isac har en sväng på dagen då han sover ca 3 timmar, men det kan va kl 11 eller kl 18, det vet man aldrig ;)
    Önskar jag va tuffare och gav mig ut och hittade på en massa saker ändå, bara la honom i vagnen liksom, men jag är så mesig :( Känns som jag sitter och väntar på hans långa sömnsväng och försöker hitta på lite grejer då. Önskar jag vore tuffare för det blir långtråkiga dagar :( Hittar ni på mycket?

    Ja du, bloggandet!
    Ska försöka förklara. Jag har en maiapp på min iphone där jag fick börja med att registrera min mail. Sen gick jag in på inställningar i bloggen. Finns nåt som heter email och mobil. Där kan man välja att lägga till sin mobila enhet. Då får du en kod att maila från din mobil, till en adress. När det mailet kommit fram så är din mobil registrerad. Då måste du välja (på samma sida som tidigare) om inläggen ska publiceras direkt eller inte.
    Sen mailar man bara sina inlägg till den där adressen och dom kommer på bloggen :)

    Vet inte om det är olika för olika mobiler, men jag har en iphone.
    När jag vill blogga bilder går jag in i fotoalbumet och väljer skicka som email för att bifoga bilden.

    SvaraRadera
  5. En app ska det stå i början ;) Lycka till!

    SvaraRadera