torsdag 7 april 2011

Perfekt med regn och storm...

..efter en natt med fyra timmars sömn ; ) Vi har alltså bara varit inne och stökat idag och lilla damen har fått sig ett bad. Det är alltid lika roligt å bada henne för det syns i hela hennes ansikte att hon tycker att det är skönt. Sömnen har dock lyst med sin frånvaro och Agnes har varit lite missnöjd och velat tutta en del. Igår däremot var hon supernöjd hela dagen lång och gav oss ett och annat leende ♥ Två små smilgropar går att skymta på lilla trollet : )

Efter en stökig helg har vi tagit det lugnt i veckan med promenader och slappande. Agnes grät och skrek mestadels hela helgen och lördagkväll fick vi lite panik för inget hjälpte. Till slut tuttade hon på bröstet tills hon slocknade och sov några timmar i sin vagga. Det är så fruktansvärt frustrerande när lilla hjärtat inte är nöjd och man inte vet vad man ska ta sig till. 

Från en sak till en annan, jag är så besviken på mig själv att jag inte fixade mer i Agnes rum när jag var gravid och hade all tid i världen. Får lite smått ångest när jag kikar in där om dagarna för att det ser så tråkigt och tomt ut. Därför har jag övertalat Kim att vi måste åka till IKEA på lördag för att köpa bokhylla, spjälsäng (lika bra när vi ändå åker), byrå och småprylar. Jag har även "lurat" med mig Agnes kära mormor och morfar (vi behöver deras bagageutrymme nämligen ; ) Jag kommer alltså att debutera i offentlig-amning och det ska bli intressant att se hur dagen kommer att se ut med trollet och hennes icke existerande rutiner ; ) Ha ha.

Bilden nedan: Ända sedan Agnes föddes har vi fått höra hur lik hon är sin pappa, tills min mormor kommer på besök och konstaterar, "Men Therese, hon har din haka." 
Tilläggas bör att mormor Siv är den snällaste och mest omtänksamma människa som satt sin fot på denna jord och därför inte alls menar något illa.


Hjärtegrynet!



3 kommentarer:

  1. Men på Ikea har dom ett jätte bra litet mysigt amningsrum vid restaurangen :)

    SvaraRadera
  2. Hihi men den där hakan var ju skitsöt!! :)

    Vad kul med Ikea, hittade ni massa fint? Vi ska väl också investera i spjälsäng snart..

    SvaraRadera
  3. Ibland brukar jag kika bakåt i din blogg för att se hur ni hade det då Agnes var mini och det är så roligt (och skönt!!) att se att ni tampats med samma bekymmer som vi gör nu... Emilia är så lika i det mesta du beskriver vid samma ålder och det får mig att känna att det nog är normalt och som det ska ;)

    Jag ska också debutera i offentlig amning på IKEA imorrn... lite nervöst :b

    Jag ska ta tag i min utmaning också ;)
    Hoppas ni mår bra! Kram!

    SvaraRadera