fredag 8 april 2011

Vaken bebis!

Vi har haft några nätter i rad med lite sömn, men rekordet kom ändå igår. Som jag skrev så blev det inte mycket sömn för Agnes, max två timmar på hela dagen. Visst tänkte vi, då sover hon säkert på natten istället. Oj oj så fel vi hade. Trollet tuttade varje timme från 20.00 till 03.00 (!) då hon slocknade mellan Kim och mig i vår säng. Ja, efter flera försök att flytta över henne från min famn till vaggan så gav vi upp. Så fort hon kände att hon låg ensam slog hon upp ögonen och var klarvaken. Har aldrig varit med om maken till vaken bebis alltså. 06.30 var det dags för käk igen och hjärtat somnade sedan om vid 08.00 för att ta igen lite sömn. Typiskt nog hade vi BVC inplanerat vid 11.00 idag... Men vi ringde och hade tur att det gick att skjuta på tiden.

Vår snälla BVC-sköterska klämde in oss på sin lunch och hjälp vad det går undan, Agnes är nu 57 cm lång och väger 5080 g! 2 cm och 400 g + på tio dagar ; ) Jag som oroat mig och funderat om min mjölk är oduglig eftersom damen varit missnöjd emellanåt på sistone, men där hade jag fel.

Efter BVC blev det en timmes promenad så trollet skulle få sova. Nu är det slapp i soffan som gäller resten av denna fredag, speciellt om vi ska orka oss iväg imorgon. Jag hoppas verkligen vi kan åka, jag ser fram emot det så mycket! Men det är Agnes som styr och självklart ser vi till hennes bästa!

3 kommentarer:

  1. Usch, det är verkligen jobbigt när dom inte får ro. Jag känner mig helt maktlös med Isacs gråt och magknip.. Har köpt både sempers och miniformdroppar nu och hoppas det ska hjälpa, men dygnen blir ju som år utan sömn och med en massa gråt :(

    Va stor hon blivit!! Svårt att fatta hur snabbt dom växer alltså! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, Isac har tvåveckorsdag idag :) Konstigt nog minns jag knappt tiden som gravid längre ;) Allt kretsar ju kring honom nu så man minns inte nåt annat :)

    Hoppas ni får sova bättre inatt! Lätt att bryta ihop när det blir lite sömn och mycket gråt tycker jag.
    Det är ju verkligen guld värt att man har Eddie som är världens stöttepelare. Hur klarar sig ensamstående mammor egentligen??

    SvaraRadera
  3. Oj, jag håller tummarna för att ni får sova lite bättre inatt!!

    Vad skönt att de sa att det inte var nån fara... man blir ju lite nojig att det är allergi eller nåt! Ses vi nästa vecka på mammagrupp nu då? :) Torsdag sa hon till mig?

    SvaraRadera