måndag 11 april 2011

Matt

Mjukstart på veckan med besök av min faster och sedan en promenad för att lufta sessan. Trollet har varit så nöjd både igår och idag, verkar som att magen blivit lite snällare mot henne. Dropparna kanske gör sitt? BVC-sköterskan sa också att magen och allt som hör till blir bättre för varje dag som går. Idag har vi flinat ikapp jag och Agnes : ) Det är det absolut finaste jag sett och gud vad man smälter!

Apropå rubriken, jag känner mig ofta rätt matt och trött i kroppen. Det är inte brist på mat för jag gör inget annat än å äta och amma ; ) Ha ha! Det hör väl till amningen säkert, men det känns jobbigt att energin inte räcker alla gånger. Yr har jag också blivit några kvällar, vet inte vad det beror på, blodtrycket kanske?

Är så nöjd med Agnes rum som börjar ta form! Kunde inte vara gladare över att vi kom iväg och köpte möbler och grejer. Såklart finns det mycket mer att fixa till, men det får bli när hon blir äldre : )


Skönt med en tupplur på pappa ♥

5 kommentarer:

  1. Äter du nå järn? Eftersom man blöder rätt länge efter förlossningen kan det ju göra att du blir mer trött också. Men amningen suger ur energi det med tycker jag!

    Kul att ni fixat Agnes rum. Vi väntar tills Isac är större, så ska vi flytta upp vårt sovrum på övervåningen så får han sovrum brevid vårat :)

    SvaraRadera
  2. Tror att du behöver lite extra vitaminer kanske:))Ät mycket frukt solrosfrön avocado...*L* Vilken vacker bild på mina 2 ögonstenar!! Kramizar Fammo

    SvaraRadera
  3. Jag äter multivitaminer som jag åt under graviditeten också, för gravida och ammande. Så kan man ju försöka äta mycket broccoli, spenat och annat järnrikt..
    Men som sagt, det kan dom säkert kolla på MVC :)

    Lillen kommer se ut som en mask snart, nu när längden skjuter iväg men inte vikten ;) haha! Han är 55cm och väger 3680g :)

    Hoppas det reder ut sig med lite ersättning. Känns inte som vi får någon livskvalité nu heller så vi bara ammar konstant. Vore ju underbart att kunna ta en långpromenad eller en runda på stan, men som det varit nu har han ingen ro till det när han är så hungrig :(

    SvaraRadera
  4. Haha, så duktig är jag inte. Jag äter typ noll grönsaker och frukt så det känns som att vitaminer är ett måste för mig. Alltid varit usel på såna nyttigheter ;)

    Skönt att fler upplevt samma känsla kring amning. Ibland sitter man bara och bölar av utmattning och så känner jag mig värdelös och hemsk för att man inte njuter av den tiden. Men det är nog rätt vanligt egentligen att man känner så...

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha ett rum att inreda!! :)

    Jag tycker nog att semperdropparna har hjälpt här, det har varit väldigt lite magont sista dagarna. Fast det kan ju vara att jag är mer försiktig med maten också, svårt att veta :S

    Skönt att Agnes är lite mer nöjd nu, jobbigt att ha så mycket ont och vara ledsen!!

    SvaraRadera