onsdag 12 oktober 2011

Agnes

En uppdatering om trollungen är på sin plats tycker jag. Jag vet inte om jag berättat att hon tagit några krypsteg på knäna? Vi var hemma hos Agnes farmor och bonusfarfar och busade och hon donade på som bara den på golvet, till slut kommer hon upp på knäna och tar några steg i slowmotion. Vi blev så glada alla fyra där vi låg på golvet och jag tror nog att Agnes funderade vad vi tjoade i, haha ; ) Hon har inte gjort det något mer men däremot började hon i måndags att åla sig framåt, istället för bakåt som hon gjort en längre tid. I söndags satt hon sig upp från liggande och likaså igår, jag blev lika förvånad båda gångerna för det gick så fort. Det händer grejer och man ska nog ta vara på "lugnet" medans man kan, snart har vi nog en bebis som ålar runt och ska ha tag i allt ; ) Projekt rensa undan sladdar med mera bör nog sättas igång snart...

En grej som jag funderar över är den unga damens matvanor. Vi har lagt till ett extra mål gröt innan hon ska sova (fattar inte varför vi inte gjort det tidigare?!). Vällingen går fortfarande inte hem så vi kör på gröt så länge. Nu äter hon en flaska ersättning vid 6-7 och gröt vid 9, sen blir det lunch (en burk mat) runt 12 och gröt igen vid 15. Sista målet gröt får damen vid 18 ungefär och sist en flaska ersättning i sängen runt 19. Hon får också fruktpuré till gröten och vatten till varje mål. Det jag funderar över är om vi ska ge Agnes ett mål med mat på eftermiddagen istället för gröt, isf vid tre, eller senare? Hur ser det ut för er andra? Kommentera gärna!  

Nu blir det lunch för mamman medans dottern sover en skön lur. Vi ska ut på tur till kära P och hennes sötnosar efter Agnes fått i sig lite käk.

Jag har en hjälpreda som tycker det är väldigt roligt att bädda här hemma, på villkoret att leka tittut fleera gånger först naturligtvis ; )

3 kommentarer:

  1. Åh kan hon åla framåt nu!? Kul :) Edison ålar fortfarande bara argt bakåt och runt runt hihi...
    Gullig Agnes som hjälper till att bädda! Det gör jag aldrig :P Stänger dörren till sovrummet i stället...
    Ses vi imorn kanske?

    SvaraRadera
  2. Gofia:)) Vad söt hon är!!
    Bilden i Ht idag var jättefin!!!
    Krama lilltrollet från Fammo:)

    SvaraRadera
  3. Såg lilla Agnes i tidningen idag och Gud så söt hon är! Jättefin bild var det också. :) Där kan ni vara stolt. :)

    SvaraRadera