lördag 15 oktober 2011

Rastlösa donnan

Ja, vi har verkligen en rastlös liten dam. Att sitta still i mammas eller pappas knä är inte populärt och hela Agnes blir som en spänd gurka. Hennes vilja blir tydligare för varje dag och hon är verkligen envis alltså. Kan hända att det kommer från mamman som är oxe och väldigt envis ; ) Jag vet inte om det är tänder, en fas eller något annat som stör vår kära dotter på nätterna och vid lurarna på dagen, inatt har hon stökat och gnällt flera gånger och såhär har det varit under en längre tid. På dagarna är det svårt att få henne till ro och somna inne, i vagnen går det mycket bättre. Jag känner och tittar i hennes mun dagligen för att få ett svar men det händer inget, eller det syns vitt men ingen pigg än. Ja ja, det visar väl sig så småningom. Igår (i min frustration) provade jag en ny sövningsgrej, det är nämligen så att vissa gånger när jag lagt Agnes i sängen och hon stökar på så har jag av någon konstig anledning passat på att föna håret, och många gånger har lilla donnan somnat under tiden jag håller på. Så igår startade jag dammsugaren för att dra av golven lite fort (och med en tanke att distrahera Agnes) och vad tror ni händer? Jo, Agnes somnar! Nu på förmiddagen var det samma visa, stök och bök, så vi startade dammsugaren en stund och vad tror ni händer nu då?! Hon SOMNAR, haha! Dammsugaren vs. flaskan 1-0. Jag är medveten om att det bara kan vara tillfälligheter, men värt att prova fler gånger.

Lördag idag alltså. Vi ska ta oss ut på promenad efter lunch för att fylla på tvättlappsförrådet, det är något man inte vill ha slut på ; ) Sen har jag ett val att göra, vinkväll med sushi, syrran och trevliga tjejer eller hemmakväll i soffan med snacks...? Jag vet att svaret är givet men jag känner mig inte i form för fem öre, har inga kläder och ja, jag kan komma på tusen ursäkter som är lika patetiska som den första... Varför?! Det är lättare sagt än gjort att åka ifrån det käraste man har för att "unna" sig själv något.

Trevlig helg på er därute!

Fröken klåfinger...

2 kommentarer:

  1. På onsdag kl 13 är et kyrkis på Sankt Jacobs gården. Det är tydligen på tisdagar också men då är det väldigt mkt folk och större barn, så vi håller oss till onsdagen :)

    Ska kanske testa att föna håret jag med ;)

    SvaraRadera
  2. Samma bord, matta, tvbänk och kläder på ungarna! haha

    SvaraRadera