söndag 20 november 2011

Inneheladagensöndag!

Jag är på G igen, humöret är bättre, skolångesten liiite bättre och vad gäller flytt så får det ligga på is, jag orkar inte älta allting heela tiden! Fast det är inte en dans på rosor att bo längst upp, fyra trappor utan hiss, när man har en liten flicka som väger över tio kilo. Det är ett projekt att ge sig iväg på dagarna, jag måste planera hela dagen bara jag lämnar lägenheten för att slippa springa upp och ner och ut och in. MEN det ordnar sig nog det med vill jag tro.

Annars då, vi har en lugn och mysig helg tillsammans! Imorse bestämde vi oss för en innedag då vädret är ruskigt, så lite pyssel och bus har vi hunnit med. Agnes åt välling vid sju imorse och sen kände hon för en sovmorgon till halv tio(!). Bara för att denna morgon var pappans ; )

Det går undan med lilla trollet, nya ljud och miner har tillkommit bara de senaste dagarna och sängen har vi sänkt eftersom vi hittade lilla donnan ståendes i den förra veckan.. Helt plötsligt känns det inte lika ombonat i den varma lilla sängen längre och jag som är så kort når inte ner för att pussa på henne, känns inte ok! Men hellre det än att hitta en blåslagen Agnes på golvet.

Måndag imorgon innebär ny vecka och nya äventyr. Jag tänker ta vara på varje minut av dessa två månader (usch, vill egentligen inte skriva så, det blir liksom så verkligt svart på vitt) som återstår av mammaledigheten med min älskade dotter!

Lekdejt hann vi med i veckan som gått, alltid lika trevligt och mysigt med Fia och Edison! Agnes har en tendens att skrämma stackars E med sitt höga tonfall men sist gick det väldigt bra tycker jag, några enstaka incidenter då A var lite väl närgången bara.. Sen att hon bestämt skulle åt alla leksaker som Edison lekte med är en annan historia ; ) Avskyr förresten tapeten i Agnes rum, men då vi hyr och inte vet hur länge vi blir kvar så orkar vi inte engagera oss i att göra något åt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar