onsdag 11 januari 2012

Dags för förändring?

Ja det är nog dags för en förändring här inne om jag ska trivas med skrivandet. Men det får vänta någon dag, upptäckte (tyvärr) att bilder på mig och Agnes tillsammans är få till antalet.

Igår hade jag en sån där dag då man bara vill stanna i sängen och dra täcket över huvudet. Det var längesen jag var så nedstämd och det har varit så skönt att en massa oro hållit sig borta under en längre tid. Men igår kom nog allt över mig. Fick irriterande information angående dagisplats åt Agnes också, vilket inte gjorde dagen bättre. Jag är bara så otroligt less på att vi stöter på motgång efter motgång, mindre som större, jag blir så trött! Jag är fullt medveten om att vi har det fruktansvärt bra som har världens finaste Agnes och varandra, dessutom är vi friska och även de närmsta i båda våra familjer, och det är jag otroligt tacksam över. Men som sagt, alla har vi våra små bekymmer och de ser olika ut för olika individer. 

När jag ändå håller på kan jag lika gärna fortsätta i samma positiva bana. I måndags ringde jag till skolan för att anmäla mig till tentan jag ska skriva nästa vecka, och passade samtidigt på att fråga om jag är anmäld på kursen jag startar med vecka 4. Jag pratade med en studievägledare för några månader sedan (!) och hon skulle fixa det åt mig, men det hade hon tydligen inte gjort. Irriterande och tråkigt. Efter en surrig förmiddag, några telefonsamtal och en sen anmälan via nätet hoppas jag att jag är välkommen tillbaka den 23 januari.

Skönt att skriva av sig men nu får det vara nog för idag ; )

Efter lunch ska vi ut på promenad med våra fina vänner Fia och Edison, det känns välbehövligt för både stor och liten. Kan nog bli en del surr om skolångest och allt som hör det till då vi båda i princip befinner oss i samma situation ; )

Nedan ser ni Agnes i det fina lektältet som hon fick av sin farfar i julklapp. Barbapapa - om mamman och pappan själv får välja ; )

8 kommentarer:

  1. Usch... Jobbigt med såna dagar. Klart att det är mkt i huvudet nu när man ska lämna den trygga bebisbubblan. Man önskar att man kunde spola fram tiden så man va "klar", hade bra jobb, bra ekonomi, fint hus, fasta rutiner...
    Vad har du hört om dagis då?

    Du ska se att allt kommer gå bättre än du tror :) Styrkekramar!

    SvaraRadera
  2. Åh jag vet precis hur du känner. Det där med att möta motgång efter motgång drabbade mig hårt förra året så jag vet hur knäckande det är att bli nedslagen så fort man börjat resa sig. Det som hjälpte mig att må bättre var att träffa människor, familjen och gå promenader. Det tycker jag ger positiv energi så att man blir piggare.

    Häng på och träna imorgon om du vill! Bodycombat. Jonas lillasyster Tilda, Kajsa och Lina ska också dit. Det är gratisvecka så passa på om du inte har kort där. :) Det är alltid lättare att komma iväg om man har "bestämt med nån".

    Du får gärna hälsa din syster att hon är är riktigt bra som instruktör eller vad det heter. Snygg är hon också. Jäklar vad lik varandra ni är!

    SvaraRadera
  3. Jag börjar nog bli redo att hålla med om att 15de är ganska troligt, eller nån gång senare nästa vecka haha:D

    SvaraRadera
  4. Gävle Högskola i ett nötskal. Onödigt att det ska bli en massa problem hela tiden. Tar så mycket onödig energi. Jag hoppas det fixar sig.!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Usch vad jobbigt! Du ska se att det snart vänder och att allt går er väg. När allt kommit i rullning flyter det nog.

    Men tills dess tror jag på Mias medicin. Träffa folk och promenera. Umgås bara med sånna som ger energi. Energislukarna kan du kontakta när allt vänt och du svämmar över av glädje och skiter i vad de tycker. ;)

    SvaraRadera
  6. Jasså? Ja, när jag pratade med kommunen om dagis så sa hon att det där vid gymnasiet siktade på att öppna i mars.. Agnes skulle kanske börja i feb va det tänkt?
    Hoppas ni lyckas pussla några veckor tills hon kan börja då.. Som om det inte va nog stressande att dom ska börja på dagis liksom! Typiskt att det ska strula :(

    SvaraRadera
  7. Näe, jag läser campus. Tror jag är den enda av de jag läser med som inte har fått nå problem med vårens sökta kurser. Tycker det låter som att alla har problem hit och dit med allt möjligt. Hade det varit jag hade jag fått panik, så det är skönt att det ännu inte har drabbat mig.

    SvaraRadera
  8. Det var en stärkande promenad som man säger!! :D Tack för igår.

    Så fint tältet var! :) Och den tillhörande ungen går ju inte av för hackor heller! Sötnosen. :)

    Kram på er!

    SvaraRadera