tisdag 3 januari 2012

Hej på er!

Varken tiden, orken eller lusten har funnits för att uppdatera här inne, som ni kanske märkt ; ) Jag har inte ens önskat er god jul eller gott nytt år, dåligt av mig, men så blir det ibland. Agnes har sån energi att jag ibland undrar om det ens är möjligt?! Jag önskar att hon kunde dela med sig ; ) Så den senaste tiden har jag legat utslagen på soffan om kvällarna och datorn har fått sig en liten paus. Men en liten uppdatering ska jag nog få till : )

Vi hade en mysig jul med god mat och härliga människor och både vi och Agnes fick så fina julklappar! Tomten kom på besök på julafton och det bekom inte Agnes så mycket, hon satt i famnen på honom och log för fulla muggar. Men å andra sidan är hon ju lite för liten för att förstå än ; ) Det nya året firade vi in hemma hos svärmor och man med övernattning, kanontrevlig kväll med supergod mat och dryck. 

Annars rullar dagarna på som vanligt och snart är det dags för skolbänken... No turning back... Det jag gruvar mig mest för är den grymma separationsångesten som växer sig starkare för varje dag. Jag VET att det kommer kännas bättre bara jag börjar och jag VET att Agnes kommer klara sig finfint, men ja ni förstår ; ) Efter ett helt år hemma som mammaledig känns världen utanför helt plötsligt väldigt skrämmande, självförtroendet och självkänslan är inte på topp och det är ju något som kan behövas om man ska klara av studierna. Jag erkänner att denna "bebisbubbla" som handlat om myskläder, hemmadagar, mammaträffar och promenader varit väldigt trivsam. Jag är nog helt enkelt rädd för vad som komma skall.

Trollungen då, jo med henne har det hänt grejer, hon ska numera stå ÖVERALLT, hon försöker till och med att resa sig med hjälp av leksaker som ligger på golvet. Hon traskar runt vardagsrumsbord och tv-bänk men är inte heelt förtjust i gåvagnen än, då sätter hon sig hellre på golvet ; ) Stå själv är något vildingen börjat med i dagarna och ibland går det riktigt många sekunder faktiskt, haha ; ) Nya ljud har kommit till och jaa, hon har hunnit bli hela tio månader också, vår stora lilla tjej ♥

Bilder från julafton.





1 kommentar:

  1. Stortjejen! Va duktig hon är :) och va hon har växt! Ser ju jättestor ut på bilden med Kim. Usch Therese, våra bebisar växer för fort!!

    SvaraRadera