torsdag 5 januari 2012

Mittinattenfunderingar

Hjälp, jag ser i kors! Har spenderat kvällen framför datorn i hopp om att hitta varma tossor till Agnes, men jag blir galen på dessa storlekar när man inte vet eller kan prova. Jag har gjort fel såå många gånger och eftersom jag är lite bekväm av mig gillar jag inte att skicka tillbaka saker... Vilket jag såklart gör ändå när grejerna inte passar. Men hörrni, Agge-bagge är ju snart 10 och en halv månad, vad är då bäst att satsa på: 6-12 månader eller 12-24 månader?! Jag har hittat söta tossor, vantar och mössa från Elodie Details (jag bryr mig inte så mycket om märken egentligen utan nu hittade jag saker som föll mig i smaken) eller ja, mössan är sådär fulsnygg om ni förstår vad jag menar? ; ) Sedan funderar jag även på om det är onödigt att köpa allt detta nu, men vi har skjutit på det och glömt bort det bara för att snön lyst med sin frånvaro. Agnes har naturligtvis mössa, vantar och raggsockor att använda för tillfället, men vi vill också ha lite rejälare grejer om vi tillexempel ska åka pulka mm. Ett litet i-landsproblem såhär mitt i natten ; )

Den "fulsnygga" mössan ; )

4 kommentarer:

  1. Det är skitsvårt med storlekar, jag vet!
    Det jag lärt mig hittills, iaf när det gäller ytterkläder, är att satsa på den större stl om du velar. Så länge Agnes inte går kan hon definitivt ha en lite för stor tossa. För trångt gör att det blir kallt oxå.
    Dessutom kanske hon kan ha dom till hösten oxå om du har tur. :)

    Jag köpte t.ex en fleeceoverall till Mira från Po.P i stl 68 (=enorm!!) när hon va typ 3 månader men eftersom hon bara låg i vagnen spelade det ingen roll att den var för stor och hon kunde odödligt ha den i typ 4 månader, dvs hela vintern. :)

    Lycka till! /H

    SvaraRadera
  2. Odödligt? Vad kom det i från? Ha ha! :)

    SvaraRadera
  3. åh jag har samma problem! måste ha ett par varma tossor till mejja, har just nu vi oxå bara tjocksockar. är ute efter ett par fårskinnstofflor typ. jag har skickat efter 2 par hittills, dom första var knappt fodrade och dom andra var så smal för hennes fot. köpte även ett par tossor på åhlens men dom är nästan för små fast jag tog största storleken jag hittade. hur kan det vara så svårt att hitta ett par bra varma tossor!! jag blir galen!! :)

    SvaraRadera
  4. Jag köpte täcktossor från Lindberg till syrrans minsta i julklapp på Barnens Hus. Sen har polarn bra tossor oxå i täcktyg liksom.
    Dom är faktiskt jättevarma, lika bra som skinn tycker jag.

    SvaraRadera