tisdag 3 maj 2011

Blöjor?

Sen sist har vi haft en härlig påsk med kanonväder! (har dock inte fått färg på nosen eftersom vår donna gillar när vagnen rör sig, alltså inget sitta still i solen ; )1-års kalas har vi hunnit med och annars rullar vardagsbestyren på som vanligt.

Jag är en grubblare ut i fingertopparna och jag avverkar ett gäng ämnen under alla amningar, speciellt under natten. Dagens fundering gäller blöjor... Hur kan det vara så stor skillnad från size till size?? Agnes har nog växt ur nr 2, men nr 3 täcker ju halva hennes kropp? Dilemma...

Mor och dotter matchar varandra fint i blått på påskafton ; )

5 kommentarer:

  1. Så tyckte jag det var när jag gick över till strl.3 till Elisia vid påsk, men nu tycker jag nog att de redan sitter bättre eller så har jag vant mig. Är nog skönare med lite stora än lite små blöjor tänkte jag iallafall! :)

    SvaraRadera
  2. Frågade på BVC om detta, hon sa att man skulle gå mer på hur dom sitter vid benen. Dom ska ju inte sitta för långt ner på låren liksom, då är det dags för större storlek. Isac har bytt till 2:or nu.
    Hur stor är Agnes nu?

    Va fina ni är!

    SvaraRadera
  3. Här är det inte heller poppis med stillastående vagn! Det ska helst gå undan och skumpa..

    Hihi min hjärna är helt tom vid nattamningarna! Mos liksom, sitter mest och nickar till :P

    Tycker också det är svårt med blöjorna och när man ska byta. Är ju olika på märken också verkar det som. När vi bytte från ettor till tvåor gjorde vi det för att ettorna läckte!

    SvaraRadera
  4. Stortjej nu hon då :) Isac börjar få lite kinder och dubbelhaka han också, han har ju varit så långsmal tidigare.
    Men med ersättning blir dom ju knubbisar snabbare också ;)

    Men du helammar än eller?

    Har ni det bra på mammagruppen då? Hoppaa dom kör igång nån för oss snart :)

    SvaraRadera
  5. Ni är sååå himla söta!!
    Ps..börjar burkarna bli tomma;D
    Kramar från svärmora & fammo

    SvaraRadera