fredag 27 maj 2011

Goddagens!

Idag smattrar det på våra fönster, igen! Tror jag får äta upp att jag skrev i ett tidigare inlägg att jag gillar regniga dagar, för nu har det regnat lite väl mycket på sista tiden : / Vi gör det bästa av situationen och håller oss inne, möjligen en liten biltur senare.

Fredag och full fart mot helgen! Pappan slutar klockan åtta ikväll istället för elva, mycket uppskattat. Det har gått jättebra hela veckan på eftermiddagarna och kvällarna för mig och Agnes, men såklart har vi saknat Kim. Det har utan tvekan varit den längsta veckan sen Agnes kom till världen dock ; )

Förresten, ett litet dilemma : ) Agnes naglar är nästan längre än mina, men jag vågar inte klippa dom och fila känns som ett projekt (har nämligen provat). Är det någon som har något tips att dela med sig av?

4 kommentarer:

  1. Vi river av Isacs naglar. Jag brukar sitta och pilla på kanterna när han äter och oftast när dom är långa går dom att riva av utan problem. Är det svårt kan man riva dom i badet då dom är mjuka :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin du har gjort bloggen :)

    Jag har också rivit tidigare men nu är det svårare att inte riva för långt. De kanske har blivit hårdare eller nåt... så igår klippte jag när Edison sov/höll på att somna för kvällen i min famn (då han sover "hårdast", på dagen går det inte...) och då gick det ganska bra!

    SvaraRadera
  3. hej! Har du en såndär speciell bebis nagelklippare? dom är så mycket smidigare, större greppyta liksom. finns nog på baby affärer som baby proffsen antar jag. eller apoteket. ett tips, men du kanske redan har en.

    SvaraRadera
  4. Jag kan tyvärr inte kommentera på din blogg Victoria. Tack för ditt tips om nagelklipparen! Vi har en liten som är anpassad för små naglar, men den du tipsade om låter ju bättre : ) Vad mysigt med en liten i magen, grattis!

    SvaraRadera