söndag 30 januari 2011

Söta lilla vaggan

Sådär ja, en liten lugn stund mitt i allt donande. Har varit på vift hela helgen.

I fredags var jag ju som sagt till kirurgmottagningen för att visa mitt bråck, det gick bra och jag tror aldrig jag har blivit så vänligt bemött på sjukhuset nån gång förut. Kan väl aldrig ha något med den putande magen att göra?! ; ) Det är inte säkert att det är ljumskbråck, det var tydligen mycket vanligare med lårbråck hos kvinnor och det luriga är att bråcken "buktar ut" på samma ställe. Det blir ultraljudsundersökning för att säkert se vad det är för typ och OM det är lårbråck så måste det opereras. Hoppas att eländet försvinner efter förlossningen så jag slipper.

Igår blev det en tur till Birsta med syrran. Inhandlade lite bebisprylar och amningslinne, så nu känns det som att det mesta är fixat. Babysittern vi suktat efter köpte vi i fredags, äntligen! Lite komplettering i klädväg får vara det sista som behövs. Herregud, snart är det dags... Overkligt! Men som vi längtar!

Idag stod storstädning på schemat, skönt! Men jag blir alltid lika frustrerad eftersom jag inte har samma ork längre. Kim får desto mer att göra stackarn... Har haft ett gäng sammandragningar idag och bråcket har spökat. Tror även att pyret borrat sig ännu mer neråt, kändes så inatt. 
ÄNTLIGEN har vi bäddat lilla vaggan också : ) Klart att bönan ska få bäddat när mamma och pappa bäddar nytt åt sig själva ; )

Vi hörs imorn!




Vaggan som hänger och dinglar i taket.
Runt om finns också en tunn sänghimmel, som tillhör vaggan, för extra mys : )


3 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper operation!
    Vaggan ser supermysig ut :) Har ni köpt mycket kläder i strl 50? Jag har bara två bodysar, funderade om man kanske skulle ha haft nån pyjamas i den storleken också...

    SvaraRadera
  2. Tror jag får köpa ett par pyjamaser och nå byxor i 50 i alla fall... det har vi inte alls. Tar nog med nåt plagg i 56 också till BB ifall man får en liten tjockis ;)
    Skitsvårt att veta med kläder ju, och svårt för man kommer få en massa kläder av släkt och vänner sen gissar jag men då vet man ju inte i vilken storlek! :)

    Yes vi har också vagga, en gammal en :) Har bloggat den nu!

    SvaraRadera
  3. Ser såå mysigt ut:)) Tänk vad lillen ska sova skönt i den:D Tänk att snart så är bebben här*L*
    Vad fort det har gått:)) Längtas så det värker i
    fammo hjärtat*L*

    SvaraRadera