fredag 11 mars 2011

11/3

Det blir inte så mycket bloggande för min del om dagarna. Lillhjärtat får all uppmärksamhet och när jag väl ska till å slå på datorn så är det en bajsblöja eller något annat som dyker upp : ) Ni får stå ut med dessa sporadiska inlägg ; )

Agnes växer så det knakar och tiden går såå fort! I tisdags var vi på BVC och lilla damen väger nu nästan fyra kilo och har växt 2,5 cm sen förlossningen. Det gick bra med matning osv. när vi skulle dit förresten, jag var ju lite orolig. Vi hann till och med upp på BB för att knäppa kort.

Annars så är vissa dagar bättre än andra, både med dessa bröst och hormoner. Antar att det blir bättre. Känns iaf skönt att vi kan välja att bara vara hemma och slappa om vi känner för det.

Tänkte höra om någon mamma där ute har några tips på vad man kan göra med en liten bebis som är en aning orolig på kvällarna? Vi har provat minifom men det kändes inte som att dom hjälpte. På BVC fick vi tips om sempers magdroppar så dom köpte vi igår och började med idag, återstår att se vad dessa går för, det är "bakterier" som är goda för magen och hjälper till med tarmfloran.

Ett stort GRATTIS också till F & P och deras söta lilla pojke! : )

Och till sist måste jag tipsa om "Snutten", en snuttefilt som fungerar kanon både som snuttefilt och "amningstrasa". Vi fick tre i present och jag har alltid en till hands när lillstrumpan ska äta. Läs mer på http://www.snutten.se/




"Snutten" finns i olika färger.

4 kommentarer:

  1. Åh va härligt det låter :) Jag och Eddie längtar som tokar nu!

    Tack för tipset om vila! Jag sover faktiskt en hel del nu, minst en tupplur om dagen. Har varit helt slut den sista veckan. Nästan samma trötthet som i början av graviditeten. Lurar mig själv att det beror på att kroppen laddar inför förlossning och att det inte är alltför långt kvar då ;)

    Va fina ni va i HT :)

    Ha en fin helg! Och jag bloggar nåt om det blir BB ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för grattis!! :)
    Nu är jag lite dum här, amningstrasa vad menar du då?!

    Ser Lisas kommentar, nu måste jag läsa HT ser jag! :)

    SvaraRadera
  3. Aha då är jag med! Edison har inte kräkts en enda gång än. När gjorde Agnes det första gången?

    Ja man ligger som på nålar och vakar över lillstumpen!!

    Mjölken rann nog till typ idag, började i alla fall! Så nu är det spänt... hoppas det tar sig snart. Tror vi ska åka in och väga imorn för att stilla min oro lite..

    SvaraRadera
  4. Nu jäklar har jag mjölk! Dolly over night eller vad var det du skrev? :P

    Vi var in till BB idag och vägde och han går upp i vikt och tydligen är allt som det ska man kan få hålla på som vi gör några veckor... men han får i sig det han ska i alla fall. Skönt.

    Ni var jättefina i HT! :) Tänk att man har en egen familj nu <3

    Det känns sjukt overkligt! Har svårt att göra nåt, måste titta på honom HELA tiden! :)
    Jag nojar på nätterna, har ni Agnes i sängen?

    SvaraRadera