onsdag 2 mars 2011

Premiärtur

Igår var vi som sagt ute på vift med vagnen för första gången. Det var en speciell känsla att äntligen kunna köra VÅR dotter i hennes fina vagn, som stått och glänst i lägenheten i 20 veckor. Blev en snabb repa i några affärer och vi hittade en del kläder till lillhjärtat samt en superskön amningsbehå till mamman. Blöjor och våtservetter går åt som smör i solsken så det inhandlades också.

Idag har vi haft besök av vår BVC-sköterska. Perfekt att dom gör hembesök första gången! Vägningsdags för Agnes och vi fick verkligen bekräftat att amningen fungerar som den ska då hon ökat ett halvt kilo (!) i vikt på fem (!) dagar. Det gillar både mor och far : ) Annars har vi bara donat på inne idag, jag och Agnes. Kim var borta större delen av dagen och skrev tenta. Men när han kom hem kände vi för en liten promenix med racern så vi fick iaf i oss lite energi från solen ; )



Mamman utan hals med rolls roycern!

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Stolta som tuppar då gissar jag! :)

    Vad heter lillan mer än Agnes? Ska hon ha ditt eller Kims efternamn? Bara nyfiken :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också mackoman! Sällan jag orkar baka dock :P önskar man fick nybakt jämt...

    Ja erat efternamn är lite speciellt :)
    Jag tycker Pärans efternamn är roligare så jag tror våran bebbe får hans!

    Magen mår nog bra, stor och rund... Jag börjar bli så svullen och less nu men det är väl bara att vänta ut... Så tråkigt att inte kunna röra på sig så mkt.

    Fortsatt bra med er? Har du återhämtat dig bra från förlossningen och så?

    SvaraRadera