tisdag 1 mars 2011

1 vecka

Tiden går fort och ikväll har vår guldklimp sett dagens ljus i en hel vecka! Jag tänker verkligen köra på mottot att ta vara på varje sekund och minut och mysa så mycket som möjligt med lillhjärtat. 

Idag hade vi planer på fotografering på BB, men det gäller att prioritera och planera med amning osv. ; ) Så istället blir det en premiärtur med vagnen ner på staden för att inhandla fler bodys mm. Jag behöver en till amningsbehå och lite småplock också. 


Kroppen är en fascinerande sak och vad som händer med den under och efter en graviditet är otroligt.


Sista "nakna" bilden på gravidmagen.
Kommer dock inte ihåg vilken vecka, men den finns med i ett inlägg vet jag.


Bilden är tagen tre dagar innan Agnes kom.


1 vecka efter förlossningen.
Härligt att kunna öppna jeansskåpet igen!! : )





5 kommentarer:

  1. oj det var inte en dålig förvandling, måste nästan kännas konstigt att inte ha mage eller?

    lycka till med bäbisen :)

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt vad du magrat snabbt! Du kan inte ha nåt mammakilo kvar? Är bra avis på Iggbom-generna ;) Jag kommer nog få slita ont för att gå ner sen.

    Det låter så härligt att ha sin lilla bebis hos sig. Förstår att ni njuter för fullt om dagarna. Härligt väder för vagnspromenader nu också :)

    SvaraRadera
  3. Magen borta, poff sa det visst! :) vad skönt för dig! Gissar att jag kommer få vänta lite längre med att plocka fram några jeans igen :P

    Njuta-mysa tycker jag låter som en superplan! Den kommer jag också köra på!! :)

    SvaraRadera
  4. Vad tyckte du gjorde "ondast" då? Jag är så nyfiken på hur det känns! Vilken fas eller hur man ska säga?

    Sprutan i ryggen, hur kändes den?

    Hur går det att amma? Vilken chock att bli Dolly över en natt :D jag som är van att vara nästan platt, blir spännande!

    SvaraRadera
  5. Ja har också hört vissa säga att krystvärkarna var som en befrielse... konstigt måste ju spänna och värka när huden ska spännas ut så sjukt mycket...

    Är lite spruträdd så jag gruvar mig lite för det... men gissar att man inte tänker så mkt på det när allt annat gör ont!

    Skönt att hon växer som hon ska :) har du fattat att du är mamma nu då? Att hon är DIN, måste vara häftigt!

    Haha ja kan tänka mig att man får titta ner ibland och fundera om dom där tuttarna faktiskt sitter på mig?!

    SvaraRadera