söndag 27 mars 2011

27/3

Ännu en helg är snart förbi. Här hemma händer det inte sådär väldans mycket, vi äter, sover, myser, gråter (lilltrollet ; ) och tar dagen som den kommer. Agnes har en del magknip så det känns tryggt att vara hemma på kvällarna, där vi kan dona på i vår egen takt. I fredags landade vi dock hemma hos mor och far efter en kortis på stan, och blev kvar där till sena kvällen. Lillhjärtat sov tungt i morfars trygga famn och verkade inte ha en tanke på att vakna, så till slut var vi tvungna att klä på henne ändå och fara hemåt. Damen har fortfarande inte hittat "sina" rutiner än och ingen dag är den andra lik. Mamman känner sig iaf tryggare i sin roll för varje dag som går, men långt ifrån fullfjädrad ; )

Shit vad Agnes växer! Tycker hon ser större och större ut efter varje natt som går. Tänk vad tiden gått fort sen vi låg där på förlossningen... Och gud vad jag längtar tillbaka! Det absolut häftigaste man kan göra och känslan går inte att beskriva. Längtar redan till nästa gång ; )

En till bloggbebis har kikat ut, Stort Grattis L & E till er otroligt söta Isac!

Väntar för tillfället på att en sjusovande prinsessa ska vakna och käka lite så vi kan gå ut på promenad.  

9 kommentarer:

  1. Tusen tack!! :) vi svävar som på moln här hemma nu, donar på och bara myser :)
    Man trodde att det skulle bli en häftig upplevelse men först nu förstår man hur magiskt det är med barn :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Var inne och kikade hur många gånger som helst jag med! Blev sååå nyfiken när hon skrev sådär :P

    Vi har inte heller några dagar som liknar varandra, ont om rutiner än! Tur att man kan ta det som det kommer :)
    Har inte dropparna hjälpt nåt? Här verkar det hittills som det har räckt med att jag tänker på vad jag äter... för det mesta iaf!

    SvaraRadera
  3. Visst är det häftigt hur man växer in i mammarollen? Nu i början så tycker jag att både jag och Eddie utvecklas massor dag för dag. Man kan hantera honom bättre, förstår tecken bättre på vad som är fel. Det händer mkt alltså! Så mysig tid, men jag längtar tills om några månader också, då han inte känns lika "skör". Man är ju så hispig nu ;)

    Nu kan du läsa om min förlossning på bloggen :) Blev snabbt skrivet men alltid nåt :)

    SvaraRadera
  4. Ja, vi har haft otrolig tur alla tre som haft graviditeter utan större problem, fina förlossningar och fått friska, supersöta barn :)
    Och jag tycker det varit guld värt att kunna bolla med er och gå igenom allt "tillsammans" på ett sätt :)

    SvaraRadera
  5. Jag mår bra :) Lite trött ibland dock, Isac ammar med 2,5timmars mellanrum och kan ibland ligga och tutta riktigt länge, bara för att mysa så nätterna kan bli tunga. Hur funkar det med Agnes och amningsrutiner då?

    Försöker att sova nån sväng på dagen också men det är svårt att bara stänga av och somna på beställning även om man behöver det.

    SvaraRadera
  6. Får instämma! vilken tur vi hade att allt gick bra!... Jag är så tacksam <3

    Jag tror jag var lite optimistisk med skinnjackan faktiskt :S Fick lite ont... så du gör nog rätt i att vänta! :)

    Jag försöker bara äta lite vitlök och lök, undvika rå paprika och kål, bönor och stark mat än så länge. sen äter jag nästintill mjölkfritt/laktosfritt men det är pga min egen mage¨:)

    Verkar inte som han har haft så ont nu några dagar så kanske det funkar...

    SvaraRadera
  7. Och eran prinsessa är så fin hon med! Tråkigt med magknip, man blir ju så olycklig när man inte kan hjälpa så mycket och de har ont..

    SvaraRadera
  8. Ja, han är fin våran prins! Men ni har också en riktig sötnos :)

    Hur funkar allt för er nu då? Har hon fortfarande ont i magen?
    Börjar fundera om jag fått lite mjölkatockning i ena bröstet. Har mkt mjölk men det är liksom ömt och hårt/svullet på en del av ena bröstet. Försöker trycka ur och massera, men jag vet inte vad man mer kan göra. Har fixat en bröstpump nu för att kunna tappa det bröstet mer, så kanske det löser sig.

    Funkar amningen för er? Jag tycker man blir så trött av det! Klart mer energikrävande än jag anat.

    Tog dom många bilder till ht? Får man välja själv eller är det typ ett knäpp och så får man nöja sig? Hatar ju att ta kort..... Usch!

    SvaraRadera
  9. Jag letade upp inlägget på din blogg om snuttarna och beställde, det blir mycket spill och kräk nu! :) fina var dom ju också, tog med stjärnor... tack för tips!
    Hur går det med lillans mage?

    Ja jag tänkte testa mammagrupp men man vet ju aldrig vilka människor man hamnar med... Eller hamnar vi i samma tror du?

    SvaraRadera