måndag 7 mars 2011

Dagarna...

..rullar på här hemma! Vi ammar, sover, äter och gör det vi orkar och hinner med. Imorgon blir lillhjärtat två veckor och vi håller fortfarande på och lära känna varandra, det är både hjärtskärande och frustrerande när man inte vet vad som är fel och hur man ska kunna hjälpa. "Matskriket" känner vi igen och det är ju huvudsaken iaf ; ) Det känns lika overkligt varje gång jag vaknar bredvid Agnes och det slår mig att hon faktiskt har legat i min mage.

Vägning och mätning ska vi iväg på imorgon, och jag hoppas verkligen att det stämmer med Agnes amning. Lite läskigt att passa en tid när vi inte riktigt har några spikade rutiner än. Men det går säkert bra : )

Jo, gravidcravings i all ära... Men amningscravings är verkligen tusen gånger värre! Herregud vad jag stoppar i mig socker, spelar ingen roll vad det är! Beroende? - bra nog!

10 kommentarer:

  1. Jaså? Amningscravings har ingen varnat för. Är så less på att äta nu! Kan ju äta nonstop nu på slutet :( haha!

    Det tar säkert ett tag innan man får rutiner på allt. Bara man inte har för höga förväntningar på sig själv går nog allt perfekt. Man är ju trots allt nybörjare...

    Händer inte så mkt på bebisfronten här. Mycket sammandragningar men annars är det lugnt. Tyvärr :( vill träffa våran bebis nu! Är så otålig!

    SvaraRadera
  2. Du är helt säkert en jättebra mamma! Men förstår att man känner så, gissar att jag kommer att böla nonstop så blödig som jag är redan nu!

    Fy mera cravings... :P Har också hört att amningshormonerna inte är att leka med!

    Vad gör ni på dagarna? Myser och gosar bara? Jag vill också!!

    SvaraRadera
  3. Haha. Jag hade oxå fruktansvärda amningscravings. Sjukt hungrig heeeela tiden. Jag gick tom upp i vikt ett tag :(

    SvaraRadera
  4. tänk vad olika det kan vara..
    Jag ammar ju min Svante än, och får tvinga mig själv att äta eftersom jag inte har någon matlust alls. jättejobbigt! kram Sofie Å

    SvaraRadera
  5. Kolla youtube på dunstan baby language! Det är superhäftigt och verkar va kanon för att förstå sin lilla bebis ;)

    SvaraRadera
  6. Åh jag tror jag smäller av! Vilken underbar bild på Kim och Agnes! Pappas tjej? :)

    SvaraRadera
  7. Amningscravings har jag inte hört innan.

    SvaraRadera
  8. Jag förstod nästan det =)

    SvaraRadera
  9. Åhhhh... Vilken härlig bild på Fammos
    bästa:D Kim & Agnes är sååå
    otroligt fina så det värker i
    fammohjärtat:))Pst...
    Kikade nyss på bebbisbilder på Kim..
    Samma näsa & stortår som lilla Agnes*L*

    SvaraRadera
  10. Va kul att få se lilla Agnes live idag :) sötnos! Längtar ännu mer efter våran lilla nu när det börjar kika ut bebisar på alla håll och kanter :)

    SvaraRadera