tisdag 22 mars 2011

Månadsdag!

Idag är det Agnes dag, 1 månad "gammal" blir hon! Guldklimpen som blivit stor så fort, hela 4,4 kg och 54 cm stod måttverktygen på igår. Det är nästan så att man glömt bort hur liten hon egentligen var när hon låg där på bröstet alldeles färsk. Fascinerande att följa hennes utveckling och hon är mera med nu och fäster blicken och gör sina små grimaser ♥

Klockan är bara 8.00 och termometern visar 3 plusgrader redan, förhoppningsvis blir det här en lika härlig dag som igår. Planerna är att rulla mot stan för att köpa strumpor till hjärtat och för att lufta föräldrarna, sen hem och hänga i tvättstugan hela eftermiddagen... Just det, ska faktiskt boka mig en klipptid också. Bära eller brista ; )

Vi beställde förresten en sängmobil från nätet, det fanns just inga i stan, och såklart blev det en med alla barbapapagubbar ; ) Ha ha. Det är en musikmobil så den spelar också, två flugor i en smäll eftersom jag tänkt köpa en speldosa.

En annan sak som vi måste ta tag i är Agnes alla namn... Vi fick hem papper för längesen som ska skickas in, men vi är inte helt på samma sida om jag säger så ; ) Mellannamn har vi, däremot efternamn är vi oense om och det lutar åt att hon får både mitt och Kims (ett förslag jag inte gillar alls egentligen, men det löser sig säkert).



Musikmobilen






6 kommentarer:

  1. Att hon redan blivit så "stor"! Otroligt hur man jan tycka att tiden går så fort för alla andra men står still för en själv ;)
    Låter så mysigt att få gå vagnspromenader nu när det äntligen känns som vår ute :) Jag vill också!! Blir galen av denna väntan!

    Förstår att det är knepigt med två namn man vill föra vidare. Jag och Eddie har ju Sveriges tråkigaste namn ni så vi kör på tradition och tar hans efternamn..


    Ha en härlig dag nu :)

    SvaraRadera
  2. Åh vi har inte heller fixat med namn. Jag vill inte heller ha 2 efternamn men båda vill ju föra vidare sitt så det är lite jobbigt det där..

    Grattis till hennes månadsdag! :)

    SvaraRadera
  3. Fammos ögonsten 1 månad redan:))
    Grattis lillahjärtat...
    Hm..namn..varför inte Agnes ungh...*L*
    Ni får väl helt enkelt ta & gifta er
    & ändra båda era namn till ett annat...UNGH..haha..Eller varför inte dra lott*L*
    Det löser sej säkert!! Kramar Fammo

    SvaraRadera
  4. Hoppas promenaderna gör nåt men som det känns nu får jag bara mindre känningar för varje dag :( Blir orolig att bebis kryper tillbaka och inte vill ut ;)

    Vad ska Agnes heta i mellannamn då? :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har råkat halka in på din blogg och är nu fast :) kommer också från Hudiksvall från början, därför är det roligt att läsa om dig och din söta dotter. Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Personlig fråga och du behöver inte svara om du inte vill :)Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  6. Hej anonym! Vad kul att du hittat hit och att du tycker om min blogg : ) Vi planerade inte riktigt att bli gravida ; ) Men det är det absolut bästa som hänt och jag tror faktiskt att det var meningen. Jag tror på ödet : )

    SvaraRadera