onsdag 22 juni 2011

Bra dag!

Vi hade så trevligt med Fia och Lisa och deras söta bebisar Edison och Isac idag! God sallad och bröd blev vi bjudna på! Tanken var ju att vi skulle gå en promenad också men mitt lilla troll var inte riktigt med på noterna, hon ville inte ligga i vagnen. Jag blir frustrerad och skäms och tycker att det är så typiskt att det blir så när man ska göra något. Men i själva verket är det ju mitt fel, jag brukar kunna tolka Agnes signaler rätt bra nuförtiden, men knoppen hänger inte med alla gånger och idag var jag trött. Härliga allergitider... 

Flaskan är accepterad och Agnes har ätit ett helt mål med ersättning (på tetra) både idag och igår. Nu är det bara att köra på och successivt byta ut amningsmålen mot ersättning. Jag vill gärna amma morgon och kväll och hoppas att vi ska få till det så.

Ikväll gick det bra att lägga lilla bönan, skönt för både henne och mig. Gillar inte att hon är så ledsen på kvällarna, stackarn. Trodde det skulle bli protester för jag och mamma var ute på en tvåtimmars promenad (en lugn glidarpromenad  ; ) med vagnen mellan halv sju och halv nio. Kanske det gjorde susen att vi varit på äventyr hela dagen..? : )

Nä men jag stoppar i mig lite choklad jag då och väntar in min karl... Igår slank det ner en tutti frutti påse... Japp, jag är beroende av det söta.

1 kommentar:

  1. Man behöver inte alls skämmas över att det blir så ibland, tror dom flesta som själv har barn förstår hur det är. Men tänk vad man förändras, när jag åkte buss igår var det ett barn som var övertrött och bara grinade, innan jag själv fick barn skulle jag tänkt att få tyst på ungen. Nu lider jag med mamman och tänker hur jobbigt det måste vara för henne, vet ju själv vilken panik man kan få när ens barn bara grinar.

    SvaraRadera