söndag 12 juni 2011

En dag i min smak!

Vi har varit inne hela dagen och haft det slappt och skönt. Agnes har varit så duktig med flaskan och det går verkligen framåt. Hon har också sovit ett gäng timmar i sin säng idag, tror hon var trött efter några dagars bravader. Jag passade på att göra detsamma och vaknade efter två timmar! Jag tycker att det är viktigt att passa på när man har möjlighet, man behöver det emellanåt. Som avslutning på denna svull-helg beställde vi pizza... haha, fy vad vi är onyttiga alltså.. kebab, chips och godis igår... hm.

Min snälla mormor har fixat fina blommor till vår balkong. Hennes fingrar är mycket grönare än mina om man säger så ; ) Den gula blomman har mormor Siv planterat i Kims ölhink, tyckte det var lika bra när Kim hellre dricker läsk på äldre dagar ; ) Vi har väldigt sen kvällssol på "ballen" och faktiskt känns det bara skönt, man kan sitta någorlunda svalt och mysa.

Strax dags för sängen, imorn laddar vi om för en ny vecka.

3 kommentarer:

  1. Pär brukar inte heller tycka att man behöver åka på utflykt varje dag som solen är framme haha... Härligt med balkong, det kan jag sakna lite!

    Skönt att det går bra med flaskan. Jag blev stressad idag när bvc-sköterskan började prata om smakisar och gröt.. :P de är ju så små våra småttingar!

    SvaraRadera
  2. Hej! Halkade in på din blogg idag via en annan blogg :) Såg att ni haft en leandervagga! Var ni nöjda med den? Kanske en dum fråga men... inget ni är sugen på att sälja? Har letat efter en sån i månader, men det dyker bara upp långt bort! Hittade dock en sida som har kampanj med vagga,madrass o himmel för 1699. Så kanske blir en ny då fast tanken var en fräsch begad eftersom de inte används så länge!

    SvaraRadera
  3. Hej Pilla! Vad kul att du halkat hit : )
    Vi har ärvt vaggan efter mina syskonbarn och vi har varit väldigt nöjda med den! Förstår precis vad du menar, vi använde den bara i drygt tre månader och det blir ju mycket pengar att köpa en ny. Sambon är sugen på att spara den till nästa barn, och så är det några oljefläckar eller nåt under den, så jag tror vi packar ner den i förrådet i några år : ) Synd att jag inte kunde hjälpa dig, hoppas verkligen att du hittar en annan!

    SvaraRadera