tisdag 14 juni 2011

Our story ♥

Midsommar närmar sig med stormsteg och det var då, för 3 år sen, jag och Kim träffades för första gången. Jag skulle grilla och ha det trevligt med min vän Linnea och hennes kille mfl. Planerna ändrades i sista sekund, dagen innnan om jag inte minns fel, så jag följde med en annan vän, Emma, på en annan fest istället. Jag vet inte varför jag ändrade mig så plötsligt, men det kändes i magen på något vis. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag fick Kims uppmärksamhet när jag nöp honom i stjärten när vi lekte lekar, haha! (En aningens mycket alkohol och för litet matintag förklarar en del den kvällen...) Allt kändes så bekant när vi pratade och det kändes som vi känt varann hur länge som helst, konstig känsla. Hur som haver så bodde Kim i Oslo då, han var bara hemma över helgen för att fira midsommar, men skulle komma tillbaka till Hudik fyra veckor senare på semester. Vi pratade med varann varje dag i fyra veckor och lärde känna varandra mer och mer. Veckorna gick och till slut stod han äntligen utanför min dörr, kändes knepigt det med för allt hade ju gått i rasande fart och det är ju en sak att prata på telefon... ; ) Kim "flyttade" in hos mig och vi var med varandra varje dag i fyra veckor! Förutom då han var borta med sin pappa några dagar. Det skumma är att jag pluggade ju då, och hade precis jobbat färdigt för sommaren när Kim kom till stan, så vi var lediga tillsammans alla veckor.

Den dagen jag vinkade av Kim vid tåget var jobbig, vi var ju nykära och hade ju varit så nära inpå varann. Vi fortsatte att prata med varandra varje dag och en månad senare kom han tillbaka till stan. Jag kommer ihåg att det var lite stelt på en gång, herregud allt hade ju gått i ett jäkla tempo som sagt : ), men lagom till Kim skulle åka tillbaka var stämningen på topp. Vi fortsatte att träffas en gång i månaden och vi turades om att åka till varann. Var jag inte en fattig student innan så kan jag ju lova att jag blev det då, haha! Det var fruktansvärt jobbigt att pendla och jag saknade honom varje dag!

En natt senare på hösten (efter en utekväll, alltså inte helt nykter ; ) bara slog det mig att jag skulle flytta till Oslo! Jag ringde Kim vid 3.00 och berättade den stora nyheten, han lät inte alltför happy, stackar´n var ju trött också. Jag var fortfarande helt säker på min idé när jag vaknade upp på morgonen, men det tog faktiskt några dagar för mannen att smälta det hela. När saker och ting fått sjunka in pratade vi om det och kom fram till att jag verkligen skulle flytta! Jag tog studieuppehåll och vi bodde tillsammans i Oslo i ett år. Där förlovade vi oss också, exakt ett år efter att vi träffats, på midsommar.

Vi köpte en lägenhet i Uppsala och flyttade dit direkt från Norge (för vi ansåg att Kims jobbchanser var större där än hemma i Hudik), och min utbildning läser jag på distans mot Gävle så det skulle funka. Trodde vi. Jag fick inte byta till gävlegruppen utan var kvar i min hudikgrupp. Det resulterade alltså i att jag fick pendla mellan Hudiksvall, Uppsala och Gävle, ingen hit direkt. Jag tröttnade mer och mer och till slut kände jag bara att jag ville flytta "hem". Vi pratade och kom fram till att vi skulle sälja lägenheten och bege oss hemåt. Efter många om och men och ett jäkla sökande dök det upp en lägenhet som vi gillade i Hudik, en trea. Vi var egentligen ute efter en tvåa, men såhär i efterhand känns det ju helt mysko att det blev som det blev med den saken också. Någonstans på vägen flyttade lilla bönan in i min mage. Väldigt otippat enligt både mig och Kim eftersom vi knappt träffades pga mitt pendlande.

Den 10 juli 2010 visade det sig att jag var gravid. Det kom som en chock. Visst, mensen var två veckor sen, brösten ömmade och jag hade mått förjäkla illa i en vecka. MEN, jag hade väldigt oregelbunden mens, brösten brukade ju ömma innan mens och jag var helt säker på att den var på G, och illamåendet trodde jag berodde på en allergibehandling jag precis startat. Vilken resa det har varit och är, helt klart den bästa i mitt liv! ♥


Vi firar Norges nationaldag, 17 Maj -09.
Gatorna fylldes med hur mycket folk som helst!
På tredje bilden ser ni slottet.





Vi åkte en tur till Göteborg våren -09.



4 kommentarer:

  1. Åh, va kul att läsa om eran historia <3

    SvaraRadera
  2. Men å vilken rolig läsning! Ibland är nog saker menade att hända! :)

    SvaraRadera
  3. Ingen blev så lycklig som jag när han träffade dej gumman!! Man blev stormförtjust i dej på studs*L*. Kommer ihåg när Kim ringde till mej på mobilen*L*... & berättade att han hade träffat en jättetrevlig tjej som hette Therese & kom från Hudik...*L*.
    Kramizar svärmora

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju lustigt det där att tv:n är så bra mot gnällgrin! :P

    Men du, idag hade jag påminnelse på mobilen strax innan vi skulle ses plus att jag hade kollat igår igen så jag hade pengar till dig. Ändå glömmer jag. Fan.

    SvaraRadera