onsdag 29 juni 2011

Nervös MaMmA

Imorgon bär det av mot Vemdalen och Agnes första semestertur! Det ska bli väldigt skönt att byta miljö i några dagar och förhoppningsvis få lite sol på min "glamouröst" vita kropp...! Pappa och Kimpan ska fiska lite också. MEN, det är ju inte lika enkelt nu som det var för fyra och en halv månad sedan. Jag tror både Kim och jag är lika nervösa och undrar hur allt kommer att gå med lilla bönan. Hon har ju blivit så pass stor nu och vi brukar kunna läsa hennes signaler ganska så bra, så allt borde flyta... Kanske... Eller? Guuud, jag är som orosmolnet själv och tänker på miljoner saker! Spänningshuvudvärken kom som ett brev på posten för en stund sen, haha. Vi har iaf skrivit en packlista och jag hoppas verkligen att vi kommer ihåg allt!

Dagen idag verkar bli väldigt varm, 27 grader i lägenheten redan : / Agnes ligger och lurar i bara blöja och en tunn filt. Är det bara jag som tycker att det är lite svårt att hitta på saker med den lilla nu när det är så varmt? Jag är nog lite bekväm av mig också tror jag, vill liksom inte dra iväg till någon strand själv heller. Blir så nojig ; ) Ja ja, vi ska iaf försöka oss iväg på en promenad för att köpa "halva" strumpor och nå grejs till Agnes när hon vaknat.

En annan fundering som slagit oss här hemma är om Agnes ska flytta in i eget rum. Hon stökar och bökar, men är inte riktigt vaken, på natten och tidigt tidigt på morgonen. Så jag undrar om hon blir störd av oss (Kim rör sig ganska mycket i sömnen) och har svårt att komma till ro? Jag sover inte heller bra när det är såhär, flyger upp ur sängen för minsta lilla och har liksom ett öga vaket. Den största funderingen med allt detta är ju om mamman verkligen är redo att flytta ut sin lilla ögonsten... Njaaa... ; )

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får det super i helgen! :)

    Ja det är ju inte lika enkelt att bara fara iväg! Det kan ju bli en aning mer omständigt :P

    Tycker också det är svårt att hitta på saker att göra, vi for till mamma och pappa och hängde där i deras svala hus och i skuggan ute. Lagomt det! Vet inte om jag vill till nån strand med lilleman jag heller, tror mest det kommer bli jobbigt :S Tror jag rymmer till stranden själv ett par timmar sen när Pär har semester!

    SvaraRadera
  2. Va roligt att höra! Hehe ja jag är glad att jag behöll lugnet:D. Hur långt ska ni åka? Vi har åkt som mest 20 mil som familj, tar ca 2 timmar. Det gick bara bra, Vincent sov hela resorna fram och tillbaka. Men om du ska åka längre så kommer nog barnet vakna och då är det ju mat och blöjor som kan behövas:). Håller tummarna för att det går bra! Kram

    SvaraRadera