måndag 25 juli 2011

Flinta morsan!

Ännu en helg förbi. Igår gjorde jag Birsta med mor, syster och mormor, Kimpan var hemma med Agnes. Även fast jag visste att han skulle fixa det galant kunde jag inte hålla mig från att ringa ett flertal gånger! Saknade min lilla familj hela tiden, fast det var ju skönt att handla det jag skulle i lugn och ro också. Trollungen fick en matstol och kläder i storlek 68, hon har växt ur massa plagg i 62 så det var lika bra att uppdatera hennes garderob. Jag fick äntligen köpa nytt vardagsrumsbord också, i VITT! Tv-bänken var slut så den kirrar mina kära föräldrar nästa helg när de ska på semestertur. Jag har länge länge velat byta ut våra möbler men det har inte riktigt varit prioriterat ; ) Nu kanske jag kan trivas i rummet vi spenderar mest tid...

Apropå rubriken, jag började tappa massa hår när jag slutade amma. Tänkte att det bara var normalt och att det går över... Men till min stora förvåning upptäckte jag igår att min hårbotten lyste igenom mitt tjocka hår! Jag har fått vikar! Känns ju inte sådär jätteroligt men inte så mycket att göra åt antar jag. Mamma har tydligen en fläck där håret inte ens kom tillbaka....... Ja ja, i-landsproblem i denna uppochnedvända värld!

Idag har Agnes provat gröt, tänkte att vi så småningom ska ge henne det som kvällsmål. Hon strular en del vid nattningen och jag undrar om det kan vara så att det inte räcker till med bara ersättning på kvällen? Vi får prova och se.

Imorgonkväll ska jag på mitt första galej på sisådär två år, typ? ; ) Blandade känslor men det går säkert bra!


Trollungen i babysittern (som inte alls varit populär tidigare, vi har använt en annan som gillades mer) medans morsan duschar ♥

1 kommentar:

  1. åh samma här, skulle vilja byta ut våra ekmöbler till vita i vardagsrummet då jag inte alls trivs att vara där inne. haha! :P

    SvaraRadera