fredag 22 juli 2011

Vad händer med världen?!

Herregud, jag finner inga ord för vad som hänt i Oslo idag. Jag är glad att vi inte bor kvar där. Vi bodde nämligen väldigt centralt och tydligen av bilderna att döma var det i närheten allting hände. Fy! Att det finns människor som kan göra detta mot andra människor, jag förstår för mitt liv inte varför detta ska behöva hända!!? Jag blir deprimerad!

Till någonting mer roligt, Agnes har fått så himla fina presenter av sin kära moster med familj idag! Tusen tusen tack! ♥




Lilltrollet blir ju fem månader idag! Hjälp, snart är hon ett helt halvår stor, vart har tiden tagit vägen?! Natten har varit orolig för oss alla tre, Agnes vaknade vid halv två och var ledsen och hungrig. Sen ville hon bara sova i min famn, så fort jag flyttade över henne grät hon och skruvade på sig. Till slut, när jag hade suttit med henne i famnen en låång stund, fick hon ligga i vår säng och då sov hon vidare. Som ni andra säkert vet så sover man ju inte speciellt bra när man har en liten febrig älskling bredvid sig, plus att jag var livrädd att jag eller Kim skulle råka rulla på henne. Vid åtta vaknade den lilla damen för lite käk, tempkoll och en alvedon, sen fick hon världens skrattanfall och verkade inte alls speciellt besvärad av febern, haha! Vet inte riktigt vad som hände sedan för jag somnade tydligen om och vaknade 12.40!! Shit vad utvilad jag kände mig men hjälp så stressande att sova bort halva dagen!

Febrig tös somnade gott i mammas famn ♥

Glad trollunge på väg hem från mormor och morfar!

4 kommentarer:

  1. Visst är det gräsligt det som hänt i Norge? Tydligen är det samma grupp som tagit på sig ansvaret för bomberna i Sthlm i julas. Frågan är ju om ett nytt angrepp mot Sthlm står på tur då dom inte "lyckades". Otäckt!!!

    Skönt att Agnes verkar mindre besvärad av febern nu! Och Gud så söta kläder hon fått :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skrämmande vilka idioter som traskar runt ibland oss... :(

    Vore jättekul med mat och vindejt :) Lämpligt att kunna lämna bebbarna med pappa nu när ni också slutat amma :) Jag är gärna med!

    Har bara fått tabletter för 5 dagar nu, för att det inte ska återkomma några symptom. Ska äta dom i sträck nu så får man hoppas att det va en engångsgrej...

    SvaraRadera
  3. Ett halvår har jag känt är en stor händelse när de blir! Det är så lång tid liksom...

    Jättesöta kläder! Mössan gillade jag! :)

    Fick Agnes bara feber den här gången? Inte nå gnäll eller ont? Tyckte Edison inte var sig själv flera dagar efter första sprutan, ser inte fram emot nästa...

    SvaraRadera
  4. Skönt att det gick rätt smidigt då.. ja du har säkert rätt i att de fixar det bättre ju större de blir! Tror det är i mitten av augusti vi ska dit...

    Det går sjukt fort och fast jag toknjuter önskar jag att jag kunde njuta ännu mera!

    SvaraRadera