måndag 4 juli 2011

Livets mirakel

Måndag och full fart mot en ny vecka. Kommer ihåg att jag ofta skrev så när jag var gravid, vi gick ju in i en ny graviditetsvecka på måndagarna också. Det känns så konstigt att man haft en kula på magen, avlägset på ett vis och på ett annat känns det som det var igår. Hur som helst så låg det en liten Agnes däri, som nu har hunnit bli fyra månader! Hon växer så det knakar och utvecklingen är så häftig, jag vet att jag sagt det förut men det tål att sägas igen, det händer verkligen nya saker varje dag! Jag kommer aldrig att sluta fascineras av allt som har med graviditet, förlossning och barn att göra. Ni kanske förstår varför min dröm är att bli barnmorska ; )

I alla fulla fall så kör vi på för fullt med flaskan och ersättning. Agnes är nöjd och magen fungerar bra än så länge. Jag ammar morgon och kväll men det dröjer nog inte länge förrän jag slutar med det också, mjölken sinar mer och mer tror jag. Jag funderar på om vi skulle ha börjat med ersättning mycket tidigare, vi upplevde ju att Agnes var lite smågrinig på dagarna och aldrig riktigt nöjd när hon var ännu mindre. Tänkte inte på att hon kanske inte var riktigt mätt eftersom kurvan var såå fin och hon gick upp som hon "skulle" (!). Ja ja, inget att älta nu, men såklart att man får dåligt samvete och funderar...

Apropå ersättning, jag tycker redan att Agnes fått mer "hull" på sig och det förklarar nog att hon är mätt och belåten på den "nya" maten : ) Smakisar ska vi börja med så fort vi känner oss helt trygga med ersättningen.

Stabila go´låren och mamma/mormor!

1 kommentar: