torsdag 28 juli 2011

Tandsing!

Jaha ja, torsdag redan! Det går fooort!

Jag och Elisabeth hade iaf trevligt i tisdags, kul å titta på lite folk (med relativt nyktra ögon ; ) Det slank ner något glas vin innan vi begav oss. Agnes somnade ju som sagt halv åtta, MEN vaknade igen halv nio, käkade lite och sen fick pappan henne att somna om som tur var. Jag kom hem strax före två och Agnes vaknade redan klockan sex, så igår blev det inte många knop gjorda. När Agnes tupplurade gjorde mamman likadant ; )

För två dagar sedan kände jag äntligen en liten pigg i Agnes underkäke. KUL! : ) Måste ha varit därför hon haft gnälliga och oroliga veckor och nu väntar vi med spänning på att den ska växa upp ännu mer.

Igår bestämde vi att det var dags för Agnes att få eget rum. Hon har börjat stöka och böka så mycket och jag tror att hon blir störd av oss. Kim stökar lika mycket han med och jag har märkt att hon reagerar. Sagt och gjort så flyttade vi spjälsängen och natten har gått bra! Vi hade barnvakterna på eftersom det var första natten och för att jag skulle kunna slappna av liiiitegrann. Det är klart att det kändes tomt, herregud jag har haft trollungen vid min sida i fem månader! Men jag hoppas att det ska funka för jag tror att det är bäst för oss alla : ) Sen gör det ju inget om morgonen kunde starta lite senare än sex... typ..

Idag far vi ut på den lilla badstranden gräsmaln och luftar oss. Jag vet att jag inte borde skriva detta, men jag kan inte låta bli att längta efter den friska höstluften...................................


Provar nya matstolen i vardagsrummet!

På kvällspromenad. Vagnen blev tråkig efter ett tag ; )

"Mamma, jag viiiiiiiiill krypa" Aningens för liten för det än ; )

1 kommentar:

  1. Lantmätaregatan va? Där växte jag upp i huset längst bort där bakom Kim och Agnes! :)

    Hihi vad söt hon var på bilden där hon ligger på mage! Sicket humör de kan ha småttingarna :D De vill så mycket nu!!

    SvaraRadera