fredag 1 juli 2011

Gnäll

Jag hade inte tänkt skriva det här, men jag är bara så otroligt less. Spiraljävel rent ut sagt! Jag vet att det tar si och så många månader innan allt blir "bra", och jag vet att jag egentligen inte "tål" hormoner (jag har provat det mesta känns det som), men jag ville ge spiralen en chans nu när jag fått barn. Tyvärr. Dessutom kostar denna minigrej runt tusenlappen. Ber om ursäkt för infon, men jag har i och med detta blött ända sen Agnes kom till världen. Huvudet och humöret är inte heller helt hundra om dagarna. Som att det inte vore nog med alla andra extra hormoner liksom... Har fruktansvärt stor lust att göra mig av med den men intalar mig själv att vänta en till dag... och en till... och ännu en till dag...

8 kommentarer:

  1. Oh no, typiskt! Hur länge står det/har de sagt att det kan ta för kroppen att "ställa in sig" då? Blä. Ne hormoner är fanken inge roliga! Sådär har jag hållit på med minipillren fram och tillbaka... när jag har samlat mod ska jag testa kopparspiralen...

    SvaraRadera
  2. Tänkte precis det.. varför provar du inte kopparspiral? Inga hormoner alls. Det enda som händer är att man blöder lite mer när man har mens. Men den påverkar inte humöret eller kroppen alls annars... Det gör ju däremot hormonspiralen.

    SvaraRadera
  3. Men fy va jobbigt! Jag gick tillbaka till de p-piller jag hade innan. Eftersom jag inte ammar går dom bra att ta och jag vågade inte testa nåt nytt ;) Fattar inte varför det är en sån spiralhets när man fått barn? Min barnmorska vart typ förvånad att jag inte skulle sätta spiral.
    Lider med dig som blöder så mkt! Har fått första mensen nu och är redan görless! Haha :)

    Och dessa hormoner! Hatar när man inte han styra över sitt eget humör! Hoppas du hittar en lösning.

    SvaraRadera
  4. Funderade på det Malin, men jag hade sån fruktansvärd mensvärk innan jag fick barn så jag tänkte att den också kanske skulle bli bättre med hormonspiralen, eller att mensen rentav skulle försvinna. Tanken på att blöda mer kändes därför inte så kul : / Pest eller kolera liksom, haha ; )

    SvaraRadera
  5. Hej ! vi känner inte varann hihi men länkade mig in på din blogg på nå vänster:) När jag hade min första spiral då blödde jag varje dag i ett år..! Nu efter andra barnet å insättningen av andra spiralen så blödde jag ca två mån. Å nu blöder jag nästan inget en gång i månaden:)Jag vågar inte ha nåt annat då jag blev gravid tre gånger med ppiller..! Hanna

    SvaraRadera
  6. Hej Hanna! Kul att du "länkades hit" : )
    Shit, ett år är jag absolut inte beredd att blöda : / Tålamodet är inte detsamma nu som det var förr, haha ; ) Det var ju det jag hade i tankarna, att jag skulle få mindre eller ingen mens, därmed mindre mensvärk. Vi får se hur detta slutar. Tack för din kommentar! : )

    SvaraRadera
  7. usch va jobbigt, efter förra graviditeten provade jag en kopparspiral men efter veckor av TOKblödande å ont i magen så tog jag ut den å åt p-piller men fick mkt blödningar då med... Nu ville ja prova hormonspiralen för å hoppas slippa blödningar men BM avrådde mej iå med hur det blev med kopparspiralen så nu äter ja dom där sämsta p-pillren igen vilket reulterar i mkt mens å hemskt mensvärk, längtar tills ja slutar ammar för då ska ja minsann ha mina gamla vanliga ppiller igen...
    Hoppas det löser sej för dej :)

    SvaraRadera
  8. exlutena minipiller. Testa!

    SvaraRadera