söndag 10 juli 2011

Mäktigt

Igår var vi ju på bröllop och dop som sagt : ) Väldigt trevlig eftermiddag och kväll! Jag blev rörd till tårar ett flertal gånger och brudparet var otroligt vackra tillsammans. Min kära vän Elisabeth har en sån utstrålning och igår var det magiskt. Tack för att vi fick vara med och dela den stora dagen med er.

Det hade gått jättebra med Agnes, hon och mamma hade myst : ) Men det blev ju en del samtal och sms från en nervös mamma... ; ) Nu har vi klarat av det och det känns bra.

Till sist finns det en liten sak jag undrar över, jag slutade amma helt för tre dagar sen för Agnes blev inte mätt av det lilla jag hade kvar. Men nu är brösten knöliga och ömma och ibland har jag till och med tagit ipren, är det här något som försvinner av sig själv? Man kan väl inte få stockning nu?

På bilden rattar Kim iväg oss mot Delsbo.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att det gick bra och var trevligt!!! :) Tänkte på dig igår!

    Jag har också knölar i tuttarna och då har jag inte ens slutat helt än :S pumpade lite grann, bara några tag igår kväll för det var så ömt och då blev det bättre. Men nu på morgonen är det knöligt igen! Vet inte heller om det kan bli stockning men jag är så rädd för det så jag pumpar lite grann så det släpper.. hellre får det ta längre tid att sluta då.

    Picknick tycker jag låter super! Vi måste bara komma på nåt bra ställe?!

    SvaraRadera
  2. Va härligt :)

    Ang brösten. Du måste pressa ut mjölken när dom blir spända, men bara precis så det inte ömmar eller är knöligt längre. Då kommer det sina efter några dagar. Annars är det risk för mjölkstockning.

    SvaraRadera
  3. Har du knölar/öm/rådnad är risken att du kommer få mjölkstockningen om du inte handmjölkar ut lite grann eller pumpar ut. Även fast du tycker att du haft lite mat kan den göra så att du får mjölkstockning endå, det behövs inte mycket. Pröva med att handmjölka ur 1 gång/dag i några dagar, å trappa ner på hur länge du handmjölkar! Se även till att du inte blir kall eller att du gör så att det drar på brösten. Bara för att du slutar, slutar inte mjölken att producera direkt! Lycka till. // Kristin

    SvaraRadera
  4. Tack för dina råd Kristin!! Jag ska absolut prova det du skriver, så hoppas jag att det löser sig : )

    SvaraRadera