onsdag 28 september 2011

Onsdagens

Sitter och funderar på om vi ska spendera dagen inne idag, jag behöver plocka och städa (varför skjuter man alltid på det så länge att det till slut blir såå mycket att ta reda på?!)... Det får nog bli så. Ikväll ska morsan ut och äta med sin gamla ssk-klass, så roligt att dom ville ha mig med, och imorgon kommer vi vara på vift hela dagen, så då tycker jag att vi är värda en hemmadag idag ; )

Igår eftermiddag ville pappa/morfar låna Agnes en stund, så Kim och jag passade på att ränna på stan för lite shopping åt lillstrumpan, det ekade tomt i hennes byrå efter lite rensning förra veckan nämligen. Jag gillar absolut inte när kläderna stramar och är för små utan hellre lite för stora, speciellt när det gäller våran lilla knubbis ; ) Vi kom hem med smått och gott och passade även på att kika in en ny bilstol, det måste fixas inom kort och allra helst innan vinterkläderna plockas fram. Gäller att ha lite framförhållning på den fronten för dem kostar ju inte tio kronor direkt. Kort och gott så har vi faktiskt bestämt oss och nu längtar jag tills det är köpdags!

Apropå shopping, jag kom också hem med en påse igår, ett par jeans för 35 kronor (!) eller ja, jag hade presentkort på övriga summan.. Sen beställde jag också ett par skor igår, har kikat efter ett par liknande ett bra tag men med min minimala storlek på 35 så är utbudet inte alltför stort, är så less på att handla på barnavdelningen, men nu blev det så ändå och jag hoppas jag blir nöjd. Blandade känslor när jag unnar mig själv någonting, det svider liksom lite extra när det inte är något till Agnes...

Imorgon har vi spännande planer på gång, först ut är mammagrupp, sen rullar vi till min mormor och morfar och direkt därifrån till en heeeemlig hemlis ; ) Haha, jag avskyr egentligen när andra skriver så, men jag skvallrar framöver.

Höll på att glömma, Kim blev ju "plast"-morbror i söndags! En liten flickekompis till Agnes, så söt ♥ Varmaste GRATTIS till stolta föräldrar och vi ska nog dit och gosa lite snart ; )

De senaste dagarna har Agnes fått smaka på yoghurt, jag köpte en ekologisk burk med röda bär för att testa. Om hon gillade det? Jajjamensan! Jag blir så glad när hon äter med god aptit och tycker om det hon får smaka, men självklart tar jag inget för givet utan en dag i taget. 

"Mmm, yoghurt!"

"Men geee mig dåå!"

Nya kompisen.



1 kommentar:

  1. Edison sov till över elva idag han också så vi får väl se hur det blir imorn då! Får göra som du gjorde sist och knata omkring innan kanske. :P Väcka tycker jag inte är roligt!! Särskilt inte när det blir som idag-sömnvägran och matvägran. Andra luren sovs först nu när den tredje snart brukar komma i vanliga fall. Uppockneddag. Annars är det bra, fast jag börjar längta hem lite, vi är fortfarande hos mamma och pappa! Bra med er med verkar det som? :)

    SvaraRadera