måndag 12 september 2011

Simnerver

Alltid samma visa för mig, planerar och donar i huvudet för att allt ska stämma och nerverna är utanpå, haha ; ) Pratar förstås om simmet. Agnes lurar sen 40 minuter tillbaka och jag hoppas på 40 till! Pappa skjutsar oss idag då Kim var tvungen att ta bilen till jobbet imorse. Känns tryggt att han kommer och hämtar oss iaf : ) Annars har jag hunnit göra lite nytta på morgonen, beställt Agnes klänning till dopet (så söt!) och nu håller jag tummarna att den passar, och sen fått lite annat fix gjort här hemma. Vi hade en bra natt, trollet vaknade i vanlig ordning vid fem men somnade om så det blev inget käk, det sparade hon till klockan var halv åtta. Det passar mycket bättre in i alla rutiner och dessutom får mamman mer energi ; ) Nu är det ju så att man inte kan styra de små liven helt och hållet så det är bara att ta en dag och en natt i taget.

Har glömt berätta att vi hittat en tjej som ska sjunga på dopet, hon är 13 år! Det känns otroligt kul med en sån ung förmåga och vi tackar svärmor som fixat ♥ Jag är oerhört tacksam för de andra tipsen jag fick också!  

Igår hade Kim och jag en sån där klyschig kväll med tända ljus i sovrummet och en tv-serie på datorn, hur mysigt som helst! Vi gjorde ju ofta så när jag var gravid, dels för att jag hade så svårt att somna (slocknade oftast innan avsnittet var slut) men också för att det var ett mysigt avslut på dagen. De stunder vi har ensamma är så viktiga och det gäller att ta vara på dem emellanåt, annars hamnar man lätt i det berömda ekorrhjulet...

Förresten, Agnes har fått eksem, eller liksom torrt skorv bakom öronen. Jag har ringde BVC tidigare idag men fick inget svar, kanske att någon känner igen sig och vet vad man kan smörja med? Om man får smörja?

Jag vet att jag lagt in bilden i ett tidigare inlägg, men jag bara älskar den, mina ♥

5 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg ofta och gillar att följa er! Men det är en sak jag funderar på, du är alltid så orolig, och nervig, och funderar på negativa saker varför? Går det ofta dåligt när du gör saker? Det måste vara jobbigt... :/ KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar min blogg! Jag har skrivit det förut, jag är så som person och har alltid varit. Ofta går allt väldigt bra, det är bara jag som oroar mig för mycket och alldeles i onödan många gånger. Egentligen är jag väldigt lugn av mig, men att få det första barnet och göra saker som man aldrig förut gjort är ett kapitel i sig ; ) Kram

    SvaraRadera
  3. Hur gick det på simmet idag nu då?? :)

    Skorv bakom öronen har Edison haft lite grann förut också. Tror det gick bort av sig själv... eller jag smorde nog nån gång med miniderm!? Tror jag. Torka noooga efter tvätt och bad men det gör ni säkert redan :)

    Fiin bild, kärlek!

    SvaraRadera
  4. Men vilken söööt bild, hihi!

    SvaraRadera