fredag 2 september 2011

Ute-på-vift-dag

Välkommen kära HELG! Även fast jag är mammaledig och har alla dagar "fria" så är det ändå något speciellt med helg. Vi rivstartade den med en heldag ute på vift, tillsammans med syster och hennes lille Ville. Agnes premiärlunchade på restaurang och det gick bra, tyvärr blev jag besviken på min mat och då ska tilläggas att jag äter i princip ALLT, men det var mysigt ändå! Lite nödvändigt handlande hann vi också med, risgröt och  risvälling står på tur att testas. Hittade en mössa + halsduk åt lilla trollet och när vi hälsade på hennes snälla mormor på jobbet fick vi en påse med en varm och go overall med oss. Nu fattas en åkpåse och sedan ska vi nog vara rustade för kallare grader. Agnes har lyckats med tre tupplurar i vagnen idag, inte så väldigt långa, men på sistone har det bara blivit två. Det känns så skönt att hon trivs i sittdelen och att vi kan vara på språng en hel dag, och jag behövde verkligen en dag som denna, jag har deppat ihop lite väl mycket i veckan. Tröttheten påminner mig mer än gärna flera gånger om dagen...

Imorgon ska vi kalasa igen, älskade Meja ska få presenter och jag längtar efter att få träffa henne (och övriga familjen också såklart ; ) !

Agnes har förresten fått upp ögonen för de fyrbenta vännerna som bor hos hennes fina farmor och bonusfarfar. Hon följer hunden Belize med blicken och försöker få tag i henne och flinar och har sig, det är så kul att se. En av katterna har hon också fått hälsa på och det gäller att vara med så hon inte får tag i stackars örat eller pälsen, hon släpper inte i första taget ; )

Agnes med sin kära farmor och myskatten Toulose.

Världens bästa Ville!

Kusinbus ♥








2 kommentarer:

  1. Elisia tycker att det är väldigt spännande med våra hundar också, vill dit hela tiden med gåstolen. Dom tycker inte hon är lika rolig dock! haha

    SvaraRadera
  2. mejja har börjat se våra katter nu oxå, hon är helt faschinerad av dom och vill ta tag i pälsen och svansen! haha! så kul! om dom visste vad som väntade dom fyrbenta stackars djuren! ;)

    SvaraRadera