måndag 29 augusti 2011

Babysimspremiär!

Kim är ledig hela veckan och det är så skönt att vi får vara tillsammans alla tre. Han har ju jobbat hela sommaren så nu ska vi njuta!

Idag var det dags för babysim och pappan i familjen följde också med, skönt när det var första gången tycker jag. Mysigt för både stor och liten, men Agnes rev av en kallsup precis innan vi skulle kliva upp och det ledde till gråt och missnöje i dusch och omklädningsrum. Dessutom hade hon inte sovit tillräckligt innan vi åkte så hon var både trött och hungrig. Efter en flaska käk somnade hon på två röda i bilen. Jag tyckte att det var lite svårt att hålla Agnes på de sätt som ledarna visade men jag får nog till det efter lite övning, hoppas jag. Man var nog extra spänd och nervös eftersom det var första gången idag också, nästa gång ska jag försöka slappna av ; ) Det kommer garanterat bli mysiga måndagar i höst!

Jag har ju skrivit att Agnes har det lite stökigt med sömnen, och i helgen kom vi på att det kanske är vällingen som är en liten del av problemet. Det trodde även mamma eftersom Agnes hade vridit på sig och dragit upp benen ungefär som att magen gjorde ont när hon sov där. Jag får dåligt samvete för att vi varit så envisa med vällingen på kvällarna fast trollet inte velat äta alla gånger... Men nu har vi köpt majsvälling som vi ska prova imorgon, den ska tydligen vara bra för känsliga magar stod det. Jag har även läst och förstått att det kan vara såhär med sömnen vid den här åldern, men är det magen som spökar så vill jag få bukt med det.

Badbruden häromdagen!

Som sagt, stök och bök i sömnen... ; )



1 kommentar:

  1. vilken sötnos!
    hm ser ut som hon å milton är lika vilda när dom sover, han är stökig å bökig han med, liite bättre nu då han började med semper droppar igen, int elätt med magbekymmer :P

    SvaraRadera