söndag 7 augusti 2011

Tjejdag!

Hej hopp alla fina!

Igår hade jag en heldag med min kära vän Kristin, hon bor i Sundsvall så vi ses tyvärr inte så ofta. Vi hade en kanondag rakt igenom med sushi till lunch, mysig biltur med husspaning, thaimat till middag och bio på kvällen! Skönt med massa tjejsnack var det såklart också ; ) Kim och Agnes hade det mysigt tillsammans med farmor och bonusfarfar. Filmen vi såg rekommenderar jag varmt, Bridesmaides, vi gapskrattade oss igenom hela biobesöket. Trötta på ögonen åkte vi hemåt (Kristin sov över), och på vägen såg vi en lös schäfer och blev lite oroliga när vi inte såg någon ägare. Det slutade med att vi var ute en timme för att försöka få tag på jycken men det gick inte så bra. Ringde polisen men dom kunde bara hjälpa oss om vi fick fast hunden. Hon jag pratade med berättade att de hade haft samma ärende med samma ras kvällen innan men inte fått tag på hunden, så jag antar att det var samma som forfarande var ute på vift. Stackare! Händelserik dag för en småbarnsmorsa vill jag lova, haha ; ) Tusen tack till min fina fina Kristin för en mysig dag, den kommer jag att leva länge på ♥

Annars så har vi en dotter som gillar att öva på sina röstresurser här hemma. Har berättat för Kim hur vi haft det under veckan och jag tror han förstår nu vad jag menar, haha! Morotspuré har vi testat de senaste dagarna också och det gick verkligen hem. Hoppgungan hämtades hem från Agnes små kusiner idag och även den var populär, kul! Apropå puréer, hur länge ska man fortsätta med dessa smakisar innan man kan börja med "riktig" mat? Vi köpte faktiskt hem två små burkar idag, en med kyckling och grönsaker och en med potatis och rödspätta. Det står att dom är för bebisar mellan 5 och 6 månader, så man måste väl kunna prova? Agnes är ju 5 och en halv månad nu och jag tror hon kräver lite mer än bara ersättning. Vi ska köra med gröt från och med imorgon också tänkte vi, och välling blir det väl från 6 månader, eller? Hjälp mig någon som vet och kan bättre! : ) I och för sig så kanske man ska vänta tills hon blir 6 månader innan man börjar med en riktig lunch och byter ut ersättningen mot välling... Djungel och svammel! Jag försöker att inte läsa så mycket överallt för då blir jag ännu mer förvirrad, så därför hoppas jag som sagt att någon som läser här kanske har lust att komma med tips. Äntligen har vi köpt badleksaker till trollungen ockå, hon gillar ju att bada så vi tyckte att hon skulle få några kompisar med sig i plurret.


Lill♥ & Kristin




4 kommentarer:

  1. Ja, vi hälsar gärna på er nästa träff :) behöver väl inte kånka upp vagnen helt enkelt :)

    Det där med smakisar funderar jag också på! Isac äter ju alltid upp hela kuben (jag har gjort och fryst in i iskuber), men när kan man börja ge det som ett helt mål liksom?
    Och när är man klar med grönsaker och kan testa fruktpuréer?
    Vilken djungel! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att träffa gamla vänner!! Jag vill också se den filmen! Fasen det var år sen jag var på bio tror jag :S

    Tror säkert ni kan prova större portioner! Det jag har läst är att man ska vänta med hela portioner och kött tills de är 6 månader och sen testa ett slags kött i taget ifall de är allergiska, samma som grönsakerna. Men det är ju bara riktlinjer och rekommendationer så jag tror att föräldrar som känner sitt barn bäst märker när det kan funka och när de behöver det! Bara man inte ger dom ett kycklinglår eller karemeller när de är två månader liksom ;)

    Sv: Edison verkar må fint idag! Skönt. Jag har en jobbig hosta men det får jag jämt när jag blir förkyld så den lär jag dras med ett tag gissar jag.

    Ne det är inte bara att få till det där med dop och sånt! Mycket ska planeras och bokas och kanske bakas!! Jag tycker det är roligt men man har ju samtidigt så himla mkt annat att göra och tänka på numera :P

    SvaraRadera
  3. jag håller med, det där med smakisar och mat är ju en hel djungel! Jag har ingen koll alls. Det är inte bara det där som jag trodde det skulle vara, haha!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med en tjejdag! Filmtips är också bra, vi börjar få lite torka här hemma... Får se om jag kan övertyga sambon om Bridesmaides :p

    SvaraRadera