torsdag 18 augusti 2011

Mysdag!

Idag har vi varit inne hela dagen lång och Agnes har sovit två lurar på 4 timmar tillsammans! Nöjd och glad bebis, och mamma : ) Däremellan har vi lekt, lagat mat (Agnes studerade varje rörelse och såg till att jag inte misslyckades ; ) och ikväll badade vi tillsammans och hjälptes åt att byta sängkläder i hennes lilla näste ; ) Jag får lite dåligt samvete när vi är inne såhär en hel dag, men samtidigt tycker jag att det är så skönt emellanåt. Tror Agnes behövde få sova så det var ju tur att vi inte drog iväg på äventyr. En mysig dag avslutade lillhjärtat med att somna i min famn ♥ Själv njuter jag lugnet (ingen Kim hemma heller ; ) och har precis ätit för mycket ostkaka, haha.

Igår hade vi en trevlig eftermiddag med Fia och sötnöten Edison. Snabbfika, promenad och välbehövligt mammasurr hann vi med. Det är nyttigt att träffa andra mammor och få prata av sig lite tycker jag, och såklart roligt för de små att det händer något också : ) Tyvärr kan jag inte lägga in en bild på sötnosarna för jag sitter vid Kims dator. 

Jo just det, vi är i full gång med att styra upp dop för Agnes. Har försökt boka idag men inget svar så jag hoppas på bättre tur imorn. Det blir inget stort, bara de närmsta samlade och Agnes ska ha en "vanlig" klänning. Vi är inte speciellt kyrkliga av oss men både Kim och jag är döpt och konfirmerad så vi gör det för Agnes skull, vi vet ju inte vad hon vill göra i framtiden. Framförallt gör vi det för att hon ska få en egen dag, älskade underbara Agnes ♥

Apropå maten (tjat, tjat), så har vi slutat med gröten och börjat smått med välling istället. Det kändes som ett bättre alternativ och vi fortsätter att prova oss fram.

Nu ska jag plöja några fler avsnitt Sex And The City! 

Kikade igenom Kims foton och hittade bland annat den nedan från Göteborg -09. Saknar håret faktiskt...
 


2 kommentarer:

  1. Å vad härligt att ni fick en sån bra och mysig dag! Det var ni värda fina ni!

    Jag donar med namngivelsen jag med.. har precis beställt ett namnhalsband som Edison ska få av oss.. känner mig lite stressad med allt som ska fixas! :S

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer nog bli lättare att "lära känna" Hannes ordentligt när man är ensam med honom. Då upptäcker man nog signalerna lättare. Just nu känns det som att vi mestadels gissar vad han vill. Jag tror att han är hungrig medan Jonas tror att han är trött o.s.v. Trots att det bara är typ fyra saker att gissa mellan så är det inte alltid helt enkelt.

    Ska ni börja i babysim? Ser att det är många bloggmammor som anmält sig. Ska bli kul att höra hur det är sen.

    SvaraRadera