lördag 13 augusti 2011

Bra natt och dagens mor!

Gud så skönt med helg! Kim är ledig med oss och det är alltid lika mysigt. Jag fastnade i sex and the city filmerna igår efter mamma cyklat hem. Vet inte hur många gånger jag sett dom men jag tröttnar aldrig, härliga brudar! Somnade nog närmare halv två... på tok för sent. Annars har natten gått bra, Agnes vaknade en gång vid fyra och hade kissat på sidan av blöjan på något vis, men efter lite käk somnade hon gott igen och vaknade inte förrän halv nio. Nu har hon sussat i två och en halv timme och verkar inte ha några planer på att vakna än. SKÖNT för henne (och mitt mammahjärta)! Blir en lugn lördag med promenad till kyrkogården efter lilla grynet käkat (sen!) lunch. Vissa dagar kommer det verkligen över mig hur mycket jag saknar älskade farmor och jag tänker ofta på hur saker och ting skulle sett ut om hon fortfarande var med oss ♥

Jag gillar ju inte att stå framför kameran men lördagen till ära bjuder jag på en dagens mamma och en bild där min ögonfärg syns tydligt. Blir spännande att se vad Agnes får för färg, Kim har blågrå och Agnes har haft rätt blåa men nu skymtar det lite grönt i dom : ) Hittade två bilder med bebismagen i nästan samma kläder som jag har på mig idag, lägger ut dom också. Vi drömmer om en ny och mycket bättre kamera, men dom kostar ju inte direkt 2 kronor så det får bli någon gång framöver när det känns rätt.

Trevlig helg på er!



Saknar den där kulan...

2 kommentarer:

  1. Ja men det där är väl "unisexbrallor" va? Tycker jag i alla fall :D Skitsöta.

    Å jag hoppas det är tänderna för jag börjar bli TRÖTT. Hjärnan funkar ju inte som den ska av alla dessa uppvak... fick Agnes en i taget nere? Eller är det nån annan som är på gång nu?

    Tråkigt att tappa hår, jag gillar det inte alls men det finns väl inget att göra... har börjat knapra "hårkontroll-piller" i desperation... :P meeen det kommer väl tillbaka sen. Eller så får man vara tunnhårig for life. Man överlever väl då också...

    Kul med lite Therese i bloggen! :) Fina bebismagen! Saknar också... Vi får nog en varsin sån nån gång igen i framtiden tror jag ;)

    Tråkigt med farmor din! Jag saknar min mormor jag med och hade så önskat att hon hade fått träffa sitt första barnbarnsbarn. Hon älskade alla sina barnbarn så hon hade tyckt såååå mkt om Edison... :(

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa... det visste jag ju när jag tänker efter. Elina har ju berättat att ni fått barn och så. Jag har aldrig varit hos Elina och Marcus i deras nya lägenhet men jag tror jag börjar fatta var den ligger nu (efter att både Jonas och Elina försökt beskriva 100 gånger). Kul för er att bo så nära varandra! Kanske alla våra barn kommer gå på Kålhagen sen. :)

    Det är ingen svaghet att be om hjälp. Ibland behöver en trött mamma få lite tid att pusta ut! :)

    Kommer bli ovant sen när Jonas börjar jobba och jag ska vara hemma själv hela dagarna. Jag hoppas att det är fler mammor i stan som behöver komma ut lite i höstluften på barnvagnspromenader eller annat... Inte så många andra än de som är mammalediga som har tid att ses på vardagarna annars.

    SvaraRadera