måndag 15 augusti 2011

Matdjungeln...

Tänkte att jag skulle uppdatera lite om läget med maten, som jag skrev i ett tidigare inlägg var en djungel. Vi har kommit en bit på väg och nu äter Agnes "riktig" mat till lunch och en portion gröt på eftermiddagen. Jag ökade smakportionerna till att börja med. Damen får ersättning morgon och kväll och däremellan om det behövs. Vi har än så länge hunnit testa potatis med rödspätta och kyckling med grönsaker och båda har fungerat bra. Mangopuré har vi också provat och även det går hem hos lilla trollet. Om en vecka blir Agnes sex månader (hjälp!) och då byter vi nog ut ersättningen mot välling morgon och kväll. Vi får fortsätta att prova oss fram för att se vad som passar Agnes bäst men det känns som sagt skönt att vi är en bit på väg. Jag känner mig fortfarande ganska förvirrad och funderar hela tiden på om lillhjärtat är mätt och nöjd. Jag tror iofs att det skulle märkas på henne om något är galet, men ändå. Herregud, jag tycker aldrig att jag kan slappna av nuförtiden, alltid är det nåt jag oroar mig över, det har till och med gått så långt att hur trött jag än är så har jag jättesvårt att somna på kvällarna. Är det någon mer som känner igen sig? 

2 kommentarer:

  1. tack så mycket :-) känns verkligen helt fantastiskt:-)
    vad roligt att du hade det på känn:-P ingen verkar ha blivit speciellt förvånad;-) hihi!

    stor kram

    SvaraRadera
  2. Sååå roligt att hon gillar mat! :)

    Och det där med snurrandet i huvet på kvällen känner jag igen. Man kan vara så uppe i varv inuti! Det finns ju verkligen mer att oroa sig för nu också..

    SvaraRadera