tisdag 16 augusti 2011

Stökig sömn

Yes, vi har det lite stökigt på sovfronten. Agnes sover på tok för lite på dagarna, jag provar med allt och lite till men det går bara inte. Idag har hon sovit ca två timmar sammanlagt, en timme på förmiddagen och sen två lurar på 20 respektive 25 minuter. Jag vet inte, kanske hon inte behöver lika mycket sömn nu när hon är större? Jag skulle känna mig lugnare om hon vaknade med ett leende på läpparna, men hon vaknar oftast och gråter eller gnäller och det märks att hon fortfarande är trött. Får hon kanske inte tillräckligt med mat? Ja, listan på frågor och funderingar kan göras lång! Nätterna går hyfsat bra, men på morgonkvisten vid fyra vaknar hon och stökar, som jag skrev förut. Vi får springa in och ut som en jojjo för att vända på en orolig böna och försöka stoppa in nappen. Som så mycket annat kanske även detta är övergående? Vi får väl se vad som händer...

Nu är vi anmälda på babysim med start nästa vecka. Ska bli mysigt och framförallt spännande : ) Idag var vi iväg på en liten shoppingrunda och ett par jättesöta muminbadtrosor till Agnes fick följa med hem. Lite stora dock, men hennes gosiga lår fick inte plats i den mindre storleken ; ) Hon har växt på sig våran lilla donna, förra veckan rensade jag ut en hög med kläder som hon växt ur på ett kick. Pyjamaserna går som smör i solsken och idag var vi tvungna att köpa några i storlek 74. Passade på att köpa två bodys i 74 också så vi har när det behövs.

Nu lite sex and the city innan Kim kommer hem och sängen väntar.



6 kommentarer:

  1. Ja det märks så himla väl på pyjamaser!Jag vill inte att de ska "sträna" i grenen eller vara tighta heller, inge skönt att sova i då ju...

    SvaraRadera
  2. Tror helt enkelt att det är en strulig sovperiod nu. Isac är likadan och detta utvecklingssprång är ju tydligen väldigt långt...

    Har börjat köpa en massa 74 vi med, Isac är ju så lång och vi hade knappt nåt i den storleken så nu är det shopping som gäller!

    Ska bli så mysigt med babysim, jag hoppas dom gillar det :)
    Köpte du sånadär blöjbadbyxor? Fick engångsbadblöjor av mamma med hitta Nemo som jag tänkte köra på i början :)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag bloggat våra sötisar, hoppas det var ok?! Tack för idag! :)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag hoppas det! Känns lite tungt nu, just för att jag inte vet om det är permanent eller något övergående.

    Japp, vi fick infon igår :) Kommer bli så mysigt! Och kul att alla är i samma grupp :)
    Tog ett bad med Isac nyss faktiskt. Hade inte gjort det förr (katastrof!) men det stod ju att det va bra att göra det några ggr innan :)

    SvaraRadera
  5. Har ni också en sån? Kul! Fick tips från kajsa och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med babysittern. :)

    Jag oroar mig redan för hur det kommer gå när Jonas börjar jobba. Nu delar vi på "jobbet" på nätterna. Jag ammar och han byter blöjor. Jätteskönt. Och det är så mycket lättare att komma ut och göra saker när man är två. Så jag tackar gärna ja till promenader och träffar i höst. Skulle ju vara kul att träffa alla så att man vågar hejja på stan sen. :)

    SvaraRadera
  6. Mäh, jag skrev en kommentar tidigare, men jag vet inte om den kom fram...

    Vad roligt med babysim. Är det i Iggesund? Jag skulle också vilja gå, men väntar och hoppas att de kör en gång till i höst. Annars får det bli till våren. Irma är ju bara 2 månader så vi hinner nog.

    SvaraRadera