fredag 26 augusti 2011

Frustration

Har känt ett tag att jag tappat kontrollen när det gäller Agnes sovningar, hon sover fortfarande för lite på dagarna och nätterna spökar som sagt. Jag skyller allt på mig själv, det är väl jag som ska hjälpa henne att komma till ro och skapa rutiner.. Men vår lilla tjej är lite svår när det kommer till just rutiner. Jag funderar och provar allt jag kan och hoppas att det ska rätta till sig snart. Alla tankar hit och dit gör mig deppig och jag får så dåligt samvete..

3 kommentarer:

  1. Känn inte så vännen! Kolla runt på alla andra mammabloggar med barn i liknande åldrar. Alla har det störigt med sömnen nu, både dag och nattid. Det har säkerligen varken med dig eller Agnes att göra, bara en del av åldern och utvecklingen...

    Var hittade du trosorna åt Agnes? Vet inte var det kan tänkas finnas. Alla jag sett är liksom "vuxenbadkläder" för bebisar...

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet hur det är, man skyller gärna på sig själv... :( vi har haft kaos vid sovdags säkert över 1 månad, men förra veckan började vi bada honom varje kväll innan kvällsmaten och då blev han trött och somnade utan bråk. Nu har vi haft 2 bra nattningar i rad utan bad, så jag hoppas det håller i sig. Däremot sover han fortfarande oroligt om nätterna. Har börjat vakna för att äta redan kl 1, förr sov han iaf till 4, ibland hela natten utan mat. Har försökt ge honom mer puré och gröt under dagarna, men han vill inte ha så mkt mer än smakisar, så det är ju svårt att tvinga i honom också :(
    Men han verkar ju vakna av hunger trots att han äter gröt och ca 210-240ml ersättning om kvällen :(

    SvaraRadera
  3. Ha inte dåligt samvete, här har vi en till med sömproblem. Eller ja, inte jag då men Elisia vill helst inte sova, särskilt inte på kvällen. Tror ni inte det är åldern?

    SvaraRadera