torsdag 17 februari 2011

17/2

10 (snart 9) dagar kvar till den 27 februari! Ju närmre datumet vi kommer desto mer overkligt känns allting. Det har varit en lång resa och nu är det dags att börja nästa långa, långa resa ; ) Jag bara längtar tills vi ligger där på BB och allt förhoppningsvis har gått bra. Varje gång jag vaknar på nätterna så hoppas jag att det ska vara nåt på G, jag känner efter minsta lilla tecken, ha ha. 

Inatt sov jag som en kratta. Blir galen när jag inte somnar om efter dessa toabesök! Knodden var också vaken och höll låda, bökade runt långt "där nere" och gav mig en och annan stöt. Jag får nån konstig slags stöt i höger skinka ibland när lillen rör på sig, liknar ett sendrag och känns fruktansvärt obehagligt. Tyvärr har det börjat även i vänster skinka kände jag inatt... Måste vara nån nerv eller nåt som spökar. Ingen annan gravid som känt något liknande? 

Nu ska jag hälla i mig hallonbladsté, återkommer imorn med info från bm-besöket!




Så små och söta, men ack så HÅRIGA!
Dammsugaren är min bästa vän här hemma...

4 kommentarer:

  1. Ja visst känns det mer overkligt ju närmare man kommer... knäppt!

    Just det där ilandet i skinkan har jag inte känt.. däremot känns det som det hickar bak i rumpan ibland haha... Man har så konstiga krämpor som gravid!!

    SvaraRadera
  2. Haha, inte ska du känna dig dum inte, jag tror också vi går över tiden ;) Tyvärr...

    Brukar också kunna få den där ilande känslan, precis som nån nerv ligger i kläm. Och så det strålar ut i svanskotan liksom. Skumt!

    Tänk när våra små pyren är ute och kroppen blivit "normal" igen. Va konstigt att inte ha alla dessa skumma åkommor och bara vara. Tror jag glömt bort hur det var innan man blev gravid ;)

    SvaraRadera
  3. Vad hade man gjort utan dammsugaren? Och då har jag ändå inga katter!

    SvaraRadera
  4. Inatt kan det bli Therese! Tydligen föds mest barn då det är fullmåne och det är det nu :) Nästa gång det är är på min bf, 19 mars :) bra odds det ;)

    SvaraRadera