lördag 12 februari 2011

Hormonerna...

 ..tar ibland över på tok för mycket! Men vad gör det när jag bär på det finaste ♥

Igår var jag hos syster med familj hela dagen och busade. Eller ja, i den mån jag orkar nu för tiden. Alltid skönt med massa positiv energi!

Soligt idag igen, blev en promenad med mannen och nu ska det slappas resten av denna lördag. Är så trött idag. Älgkött och hasselbackspotatis står på menyn och sen blir det fruktsallad och snacks till melodifestivalen. Hoppas på några vettiga bidrag...

Just det, beställde hallonbladsté i onsdags och i torsdags hade jag det i brevlådan - snabb service! Nu blir det till att pimpla té i mängder framöver ; ) Klistrar in en liten text (tror inte jag har bloggat något om det tidigare?) :

Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.


 

3 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen känslostormar numera. Ska bli skönt när man väl blir "sig själv" igen :)

    Var beställde du teet? Sugen på att införskaffa mig lite te jag med. Det kan ju inte skada att testa liksom ;)

    SvaraRadera
  2. Har köpt en amnings-bh som är mer som en sporttopp, utan kupor liksom, som jag kan ha redan nu och även om jag skulle svälla mkt.
    Plus en med kupor, som är ganska lagom nu. Sen köpte jag ett amningslinne med innertop som jag tänkte man kan ta tills man hinner ner på stan, om man skulle få såna bomber efter några dagar så inte någon bh funkar :)

    SvaraRadera
  3. Här pimplas det! Men vette tusan om jag märkt nåt av det än :P Meen om inte annat kanske det hjälper efteråt då.

    SvaraRadera