lördag 19 februari 2011

Kyligt

Guud vad jag längtar till våren! Absolut härligaste årstiden (bortsett från att jag blir ett år äldre) och det pirrar i hela kroppen. Fattar inte vart denna plötsliga kyla kom ifrån?! -23 grader var det när vi steg upp idag, absolut inte okej! Vi klädde iaf på oss och trotsade vädret för en skön promenad, allt för att "skynda" på saker och ting ; ). Dessutom behövde jag få röra på min rastlösa kropp och suga in frisk luft.

Nu degar jag runt här hemma och känner mig som en val. Allt jag tar mig för känns som projekt och jag känner mig så otymplig och tjock! Jag är nog en av dem som inte njutit fullt ut av graviditeten, jag har haft väldigt svårt för att känna mig fin i min mage och allt som hör till. Så fort någon har tittat åt mig och magen har jag fräst som en orm inombords och jag tror att detta grundar sig i att jag avskyr att "stå i centrum". Snart är det iaf någon annan som kommer få all uppmärksamhet ; ) Trots mina knäppa tankar och funderingar så älskar jag det lilla livet i magen något enormt redan och resan hittills har varit den häftigaste jag varit med om ♥




Ja, det är en aning trassligt att få på sig strumpor smärtfritt nuförtiden...

8 kommentarer:

  1. Wow! Ser du dina fötter? Lyx! ;)

    Gav mig på att klippa tånaglarna häromdagen. Det va verkligen en utmaning! Va helt slut efteråt :)

    Ska bli skönt med bebis på utsidan och bli rörlig igen :)

    SvaraRadera
  2. Jag har säkert gjort slut på 2-3 nässpray varje vecka hela graviditeten. Skulle inte kunna leva utan det! Kör med vanlig otrivin, står på bipacksedeln att det inte är någon fara för gravida.

    En kompis till mig använde mentolen hela graviditeten, utan att veta att den ej rekommenderas vid graviditet, men hennes lilla tjej är kärnfrisk ändå :)

    Har du fått nå tecken på att saker börjar dra igång då?

    SvaraRadera
  3. Finns inget finare än "gravidmagar"! Roligt att läsa i din blogg, har suttit hela eftermiddan! (: Ha det bra! Tjing!

    SvaraRadera
  4. Du ser inte ut som en val! Men vet hur det känns ;)

    SvaraRadera
  5. Meen, jag som tänkt och tänker de gånger jag ser dig att du är så himlans fin och söt hela du, SÄRSKILT med din mage! Så du vet :)

    SvaraRadera
  6. Tusen tack anonym! Du har gjort min dag ; )

    SvaraRadera
  7. Ja, det borde nog va lugnt. Bättre dra i sig nässpray än att tuppa av av andnöd resonerar jag ;)

    Hoppas lillen gör sig beredd nu då iaf. Måste ju vara ett tecken att det trycker på. Du får köra med alla klassiska saker, gå i trappor, dricka hallonbladste, mysa med Kimpan ;)
    Om nåt av alla såna påståenden nu hjälper...

    Ska väl inte kalla mig händig innan vi sett hur kudden blir ;) Haha!

    SvaraRadera
  8. Nä, jag vet! Bara 4 arbetsdagar kvar :) Känns riktigt skönt!
    Sen är det bara att vänta in när bebben behagar att komma. Börjar känna mig otålig.. Rätt nöjd med att va gravid nu.

    Hur känner du inför förlossningen nu då? Nervös?

    SvaraRadera