tisdag 1 februari 2011

Funderingar...

Jag har funderat en hel del på det här med parfymfritt tvättmedel till bebiskläderna... Visste inte hur jag skulle göra, men till slut fick det bli samma tvättmedel som används till våra kläder. Jag kanske är bland dom få som gjort så, vad vet jag? 

En annan fundering är det här med duschgrejer som ska med till BB. Parfymfritt eller inte? För mig blev det inte, har köpt miniatyr-förpackningar av det vanliga jag använder.

Bara att hoppas att jag gjort rätt val och att bebis är nöjd ändå ; )


Jag är funderingarnas drottning och ibland är det förj-kla jobbigt........................

4 kommentarer:

  1. Har hört från andra att man ska försöka tvätta i parfymfritt så jag kör på det.
    Vet inte hur viktigt det är egentligen, är väl kanske om man skulle få en bäbis som är lite känslig..?

    Ang. duschgrejer kör jag mitt vanliga, men parfymen lämnar jag nog hemma :)

    SvaraRadera
  2. Jag har kört parfymfritt allt utom schampo sen vi plussade för jag är så jäkla känslig för lukter/dofter! Men jag vet många som tvättar i sitt vanliga tvättmedel. Tror inte det bara hänger på det om barn får eksem eller ej!

    SvaraRadera
  3. Jag kör på parfymfritt eftersom bebisen inte är van vid parfym och därför kan bli väldigt känslig mot det när den överröses med det liksom.. Men sen är jag själv känslig mot parfym, och jag trivs jättemycket med att ha det parfymfritt och t.ex. i håret brukar jag använda en produkt som gör håret glansigt och lent och som doftar ljuvligt så då "behöver" jag liksom inte schampo o balsam med parfym.. Men jag tycker man ska köra på det man själv anser är bäst.. :)

    SvaraRadera
  4. Vi har tvättat i vårt vanliga tvättmedel. Tycker det är så stor hysteri kring allting med bebis. Tror inte allergier sitter i om man tvättar med parfym eller inte. Min mamma har alltid tvättat mina kläder i parfymtvättmedel och jag har inga allergier alls. Fungerar det inte så får man byta helt enkelt :)

    SvaraRadera