lördag 5 februari 2011

Barbabesatt..?

Här hemma har vi dammsugit och plockat lite tvätt och nu ska vi försöka komma oss ut på en skön promenad. Jag behöver frisk luft! Det är full rulle i magen och nu är det någon stackare som har hicka..

Senare i eftermiddag åker vi till svärmor och käkar lite middag, ska bli trevligt!

Jag har letat och letat efter barbapapa-gardiner som vi vill ha i "barnrummet" (vi har en barbaskötbädd också), men utan resultat. Tidigare i veckan hittade vi dock ett tyg på Åhléns som vi gillade. Men då hör det ju till sak att man måste sy en gardin på egen hand, och jag och min kära mor är INTE så händiga på den fronten.. Men vi hjälptes åt (jag höll koll på knappnålarna och mamma gjorde jobbet ; ) och nedan ser ni resultatet:


 
I like it!
Att den är "homemade" och inte precis på måtten gillar jag ännu mer ; )

3 kommentarer:

  1. Vad fint! :)
    Jag vill också ha ett barnrum! :( sugen på att flytta...
    Tror jag har glömt att fråga vart ni bor?..

    SvaraRadera
  2. Va fint! Det gjorde ni bra :)

    SvaraRadera