onsdag 9 februari 2011

Råmjölk

Inatt har jag sovit bra, eller så bra man kan sova som höggravid iaf ; ) Vaknade och såg att solen lyste även idag, så efter lite gröt i magen gav vi oss ut på en liten promenix. Tänkte att jag skulle kika efter hallonbladsté och hårfärg på vägen också. Kom bara ihåg den ena grejen (minnet?!), så téet får jag beställa på nätet istället. Handlade lite snacks till BB-väskan också, så nu känns den färdigpackad med det som kan packas i förväg. 
Promenaden idag gick tyngre än igår, ett jäkla tryck neråt och en ilande smärta nere på vänster sida. Bara att inse begränsningarna... Trots rastlösheten. Bråcket har (peppar peppar) känts rätt så bra i några dagar nu. Skönt!

Jag som lider av ständig oro och har miljoner funderingar måste höra en sak med er som vet... Är det konstigt om det inte läckt någon "råmjölk" ur bröna än?

Just det, angående fixeringen så kunde det också vara att jag har ett rymligt bäcken, vilket bara är bra : ) DET gjorde mig lugnare!

Nu läre jag skutta in i duschen och skölja bort färgen!





Pics från idag. Härliga väder!

7 kommentarer:

  1. Nämen! Mítt hus och mina fönster i din blogg!! Fin bild!!
    Kram Ella

    SvaraRadera
  2. Jajjamen! Tycker det är så fint mellan husen och helst när man ser mastarna på segelbåtarna. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Som jag förstått det så kommer inte råmjölken förrän efter förlossningen. Däremot kan man ju läcka sk "häxmjölk", under graviditeten, mest typ vattenlikt. Men hursomhelst så spelar ingen roll om man läcker konstant eller inte en droppe, för själva amningen. I och med förlossningen frigörs ämnen som gör att produktionen av mjölk drar igång och sen efter ett par dagar kommer dom riktiga bomberna ;)

    Jag läcker inget heller men om man trycker lite med tummen och pekfingret kring bröatvårtan, typ mjölkar så kan det sippre några droppar genomskinlig vätska ;) testa det! And don't sorry ;)

    SvaraRadera
  4. Don't worry menar jag ;) Jäkla mobil som ändrar stavningen!

    SvaraRadera
  5. Haha, skönt att man kan hjälpa till ;) Google har varit min bästa vän denna graviditet. Man kan ju hitta svar på allt! ;)

    Längtar också tills allt är klart och man blivit av med magen och alla kilon. Börjar komma så mkt fina vårkläder nu så man blir knäpp av att kolla på kläder.
    Kommer verkligen uppskatta att kunna träna och ha sina vanliga kläder sen :)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder :) Låter ju finfint med ett rymligt bäcken!!

    SvaraRadera
  7. Ja läckte ingenting innan ja fick ELvin å för mej funkade amningen finfint!

    SvaraRadera