fredag 4 februari 2011

MVC

Fredag och bm-besök igen. Den här gången gick jag därifrån aningens besviken faktiskt... Bebisen hade visst bestämt sig för att vara rörlig igen. Trodde inte det var möjligt när den en gång blivit fixerad? Men efter lite googlande och råd från mamma och syster så känner jag mig lugnare. Det ska tydligen inte ha någon betydelse för när förlossningen startar, men ja, det känns som ett steg bakåt... Märks det att jag känner mig ganska redo att föda ut vårat lilla pyre?! Har inte alls varit på något bra humör de senaste dagarna, osocial och allmänt tråkig. Många tankar kring förlossning och konstiga drömmar gör mig gööörtrött på dagarna också. För någon natt sen vaknade jag med tårar som rann, har gjort det några gånger under graviditeten, efter en dröm om kära farmor. Jag saknar dig så otroligt mycket!

Annars såg allting bra ut med mina värden idag och jag fick lämna ett blodprov eftersom jag är Rh-negativ. Har lite dålig koll på varför, trots att jag som blivande sjuksyrra borde veta det. Ska forska på det senare. Sf-måttet hade ökat med två cm, vilket jag nästan förstod för det känns! Vikten ligger nu på + 9 kg sen inskrivning. Vi skrev också en sammanfattning av min graviditet och önskemål inför förlossningen, men det blev inte så mycket. Önskar mig bara trygghet och bra personal ; )

Just det, fick en kommentar om vi har några namnförslag. Det är så att det går lite trögt på den fronten, därför jag inte skrivit om det här : ) Vi ändrar oss från vecka till vecka och känner oss för, ha ha. Agnes, Max och Emil har vi som favoriter just nu, men det pendlar som sagt väldigt mycket. Jag har miljoner förslag på tjejnamn tror jag, men Kim är inte lika entusiastisk över alla dom ; )

Nu blir det nötter och soffhäng hela kvällen.

Trevlig helg på er!



Mysiga filten som fick följa med hem från Sundsvall i lördags.




7 kommentarer:

  1. En sån filt har vi med, fast med brun bakgrund :) Tummen är så söt!

    Jättefina namn! Agnes har vi funderat på som andranamn också.
    Trodde inte heller den kunde bli rörlig efter den fixerats. Skumt.. Men den fixeras säkert snart igen :)

    SvaraRadera
  2. En sån filt har jag också :) Det här med namn är roligt, men svårt. Vi har tilltalsnamnen "klara", men inte andranamnen, hm..

    SvaraRadera
  3. Nämen, vi har också agnes o max som förslag :-) även mille o mira :-P

    SvaraRadera
  4. Va kan den "ofixera sig" igen?! Det hade jag ingen aning om!! Vad konstigt.. Det där med blodgruppen har väl nåt att göra med att bebisen kan ha en annan blodgrupp?

    Vilken söööt filt, vill jag också ha! Synd att pappan inte gillar grönt nå vidare..
    Agnes är Pärs favvoflicknamn :) Jättefint tycker jag med men har inte fastnat för det... vi är inte alls överens på namnfronten, börjar bli lite jobbigt nu tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Therese: Vad kul : ) Men så har vi ju bästa namnet själva också ; ) ha ha. Mille är jag också väldigt förtjust i, jag var helt säker på att jag ville ha det namnet innan jag blev gravid, men Kim är inte lika enig ; ) Mira är jättefint! Skulle det gå för sig att få en liten inbjudan till din blogg? : ) Min mailadress utifall det är ok: t_h85@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Agnes är superfint ;) även dom andra så klart, men agnes är speciellt

    SvaraRadera
  7. Ja men absolut :) Har skickat en inbjudan till din mejl nu.

    SvaraRadera